اَبر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان 15 آبان افتتاح می شود



معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: طبق پیش بینی ها و برنامه ارائه شده، قرار است به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص)، قطعه نخست ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس به طول 305 کیلومتر از خلیج فارس به سیرجان، پنجشنبه 15 آبان افتتاح شود.

به گزارش صبح ساحل، خداداد غریب پور در جلسه هماهنگی افتتاح فاز نخست پروژه عظیم شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران افزود: این طرح توسط شرکت های بزرگ در راستای سیاست های کلان دولت، انجام شده و جایگاه دولت به عنوان پشتیبان و حامی (در قالب تسهیلات صندوق توسعه ملی و همکاری بانک ها) بوده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو، با تاکید بر اینکه مدل تامین آب در این پروژه منحصر به فرد بوده است، ادامه داد: شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان سرمایه گذاران این طرح حضور داشته اند که با کمک شرکت های داخلی اقدام به اجرای آن کرده اند و اکنون فاز نخست آن آماده افتتاح است.
وی یادآور شد: سرمایه گذاران با هدایت سود شرکت های خود به این طرح ملی و همکاری با سازندگان داخلی به منظور بومی سازی تجهیزات و همچنین تامین نیازهای ارزی پروژه، تلاش های بی وقفه ای برای اجرای چنین طرح عظیمی کرده اند.

مقرر شده آیین افتتاحیه ابر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی، انتهای هفته جاری با حضور رییس جمهور (به صورت ویدئوکنفرانس) و با حضور سرمایه گذاران، وزرای صنعت معدن و تجارت و نیرو و نیز استانداران هرمزگان و کرمان برگزار شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها