استاندار هرمزگان:

اصلاح فرآیند پاسخگویی به استعلامات دستگاه قضایی، روند صدور مجوز ترخیص کالا را بالا می‌برد



استاندار هرمزگان گفت: اصلاح فرآیند پاسخگویی به شبهات یا استعلامات دستگاه قضایی با فعال سازی بخش تخصصی در وزارتخانه می‌تواند شتاب روند صدور مجوز ترخیص کالا را بیشتر کند.

به گزارش صبح ساحل، "فریدون همتی" روز شنبه در نشست بررسی موانع ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه در بنادر و گمرکات در مجتمع بندری شهید رجایی که با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت برگزارشد، گفت: گاهی فعالان اقتصادی و مدیران بنگاه‌های بزرگ به عنوان مثال ایران خودرو ابراز می‌کنند کالا به صورت قانونی و با رعایت همه اصول و مقررات وارد شده اما در مسیر به ظن قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مامور نیروی انتظامی در گلوگاه شهید میرزایی کامیون حامل کالا را به همین دلیل متوقف می‌کند و قاضی هم وظیفه دارد به موضوع رسیدگی کند و همین اتفاق موجب معطلی کالا شده و وقت مدیران را برای حل مساله ایجاد شده صرف خود می‌کند، حداقل هشت مورد از این اتفاق‌ها رخ داده و بیشتر آنها نیز تبرئه شده‌اند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: این اتفاق‌ها روند تولید و ثروت آفرینی را در کشور با مشکل روبه‌رو می‌کند، همچنین انتظار می‌رود وزارتخانه پاسخ استعلام‌ها را به سرعت بدهد تا کالا مدت کمتری در اینجا معطل بماند. وی افزود: در استان هرمزگان با استفاده از حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی بسیاری از مسائل حل می‌شود. همتی گفت: هماهنگی بین تمامی اجزای درگیر امر صادرات و واردات کالا را بسیار حائز اهمیت است. 

همتی افزود: با توجه به حجم عظیم تبادل‌های تجاری در بندرعباس به بانک مرکزی پیشنهاد شد نماینده‌ای برای سهولت دسترسی بازرگانان در این اُستان مستقر کند اما با وجود استقبال بانک اما تا کنون این پیشنهاد عملی نشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها