12

مهر

1403


اجتماعی

18 شهریور 1392 09:41 0 کامنت

صبح ساحل، اجتماعی _ جمعیت استان هرمزگان به دلایل شرایط خاص استان روز به روز درحال افزایش است. استقرار صنایع مختلف در غرب شهر بندرعباس، برخورداری این شهر، از ناوگان ریلی،زمینی، هوایی، دریایی ، وجود ظرفیت ها و پتانسیل های منحصر بفرد وخیلی از امتیازات دیگر باعث شده که این شهر مورد توجه مردم مناطق مختلف کشورمان قرار گیرد. به عبارت دیگر، وجود اقوام مختلف ایرانی درشهر بندرعباس، این شهر را به شهر 72 ملت تبدیل کرده است. اگر روزگاری به کشورهندوستان، کشور72 ملت می‌گفتند، امروز این لقب برازنده بندرعباس است.

هرچه جمعیت این شهر افزایش می یابد، بالطبع خدمات رسانی به این جمعیت نیز باید گسترش یابد. همانطورکه درگذشته نیز به آن اشاره شد افزایش جمعیت، تلنگری است بر ایده و افکار مدیران و مسوولان دستگاه های خدمات رسان، که برای فردا و فرداهای این شهر که جمعیت آن به یک میلیون وبیشتر از آن می رسد، برنامه ریزی کنند، تا فردا فدای امروز نشود. چراکه مسوولان و مدیران امروز، باید پاسخگوی آیندگان باشند.

احداث خیابان های جدید، احداث بوستان ها، پارک‌ها و اماکن رفاهی، تفریحی، ورزشی، آموزشی، نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی، همه وهمه باید با نگاه به فردا طراحی و اجرا شود. مدیران امروز نباید اشتباه مسوولان دیروز را تکرار کنند. امیدواریم تصمیم ها و برنامه ریزی  مدیران ما برای رفاه حال و فردای مردم این شهر باشد.

طی چند سال اخیر، ایجاد مراکز مختلف عرضه مایحتاج عمومی و روزمره مردم از دغدغه های مسئولان بوده است. گذشته از برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در فصول مختلف (هم اکنون نمایشگاه پاییزه در بندرعباس برپاست)، راه اندازی بازارچه ها و مراکز عرضه محصولات کشاورزی ، یکی دیگر از این دل مشغولی مدیران بوده است.

امروز اگر نگاهی به شهر بیندازیم، درجاهای مختلف شهر بندرعباس شاهد راه اندازی و برپایی مراکز و غرفه های عرضه محصولات کشاورزی هستیم.مراکزی که اقلام وکالاهای عرضه شده درآن از قیمت بازار به مراتب پایین تر است. اما دراین بین، موازی کاری هایی نیز دیده می شود.

از یک سو، سازمان تعاون روستایی، ازسوی دیگر شهرداری، هردو متولی این کار هستند. کالاهایی که در این غرفه ها عرضه می‌شود کالاهایی مشابه شامل میوه، تره بار، مرغ وگوشت است. این را همه می دانند که موازی کاری ، آفت پیشرفت و اجرای درست یک طرح و برنامه است.

همانطوری که در اجرای برنامه های طرح اوقات فراغت، دستگاه های مختلفی وارد این عرصه می‌شوند و متاسفانه خروجی مثبتی که همه ‌انتظار آن را دارند، بدست نمی آید. حتی در بیشتر مواقع، این موازی کاری به چالش بین دستگاه ها نیز منجر می شود.اتفاقی که در راه اندازی غرفه های عرضه محصولات کشاورزی بین دو دستگاه یادشده، دیده می‌شود. امروز تعدادی از غرفه های ایجاد شده درسطح شهر، تعطیل شده که شهروندان را با مشکلاتی روبرو ساخته است.پرسشی که اینجا مطرح می شود اینکه، مگر هدف از را ه اندازی این غرفه ها، دسترسی آسان مردم و شهروندان به مراکز خرید و تهیه مایحتاج عمومی باکمترین هزینه و دردسر نبوده است.درحالی که مردم مناطق مختلف شهر بندرعباس به ویژه مردم ساکن مناطق تازه شکل گرفته درشمال بلوار امام حسین(ع) منتظر راه اندازی و ایجاد این مراکز درنزدیکی محل سکونت شان بودند. به یکباره تعدادی ازاین غرفه ها به دلایلی که خود مسوولان می دانند به تعطیلی کشیده شده، اتفاقی که بسیار نگران کننده است.اگر مشکلی بین تعاون روستایی و شهرداری وجود دارد، آن را با هدف ارایه خدمات مطلوب به شهروندان برطرف کنند. نباید دود این اختلاف به چشم مردم برود. مردمی که مدیران ومسوولان اذعان می دارند، آنان ولی نعمتان ما هستند. آقایان!! آیا شایسته است، ولی نعمتان شما، این چنین دچار مشکل و سرگردانی شوند!! راستی تعطیلی غرفه های محصولات کشاورزی به سود کیست؟

دیدگاه ها (0)
img