قالیبافان هرمزگانی به مدت یک سال به صورت رایگان بیمه می شوند



معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان با اشاره به اینکه چهار هزار قالیباف در استان داریم از آنان خواست از شرایط ویژه بیمه رایگان یکساله استفاده کنند.

 

به گزارش صبح ساحل، محمد عباسی عصر سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: قالیبافان هرمزگانی می‌توانند جهت ثبت نام به ادارات صنعت، معدن وتجارت شهرستان ها و در مرکز استان به اتحادیه فرش بندرعباس مراجعه کنند.
«بیمه کردن رایگان یک ساله قالی‌بافان با حمایت نهاد ریاست جمهوری و صندوق بیمه روستایی و عشایری انجام می‌شود و وزارت صنعت، معدن وتجارت عهده‌دار اجرای آن شده است.»
وی بااشاره به اینکه درحال حاضر ۶۰۰ قالیباف هرمزگانی بیمه هستند، بیان داشت: کسانی که تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند از مزایای مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی بهره‌مند می‌شوند.
معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت هرمزگان اظهارداشت: همچنین امکان جابجایی بیمه پردازی از این بیمه به دیگر بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، نیروی مسلح و برعکس نیز وجود دارد.
وی به قالیبافان توصیه کرد: از این فرصتی که پیش آمده استفاده کنند و اگرچه سقف خاصی برای برخورداری قالیبافان هرمزگان از این طرح در نظر گرفته نشده، اما تلاش ما برای جذب حداکثری سهمیه یادشده است.
عباسی ادامه دارد: این بیمه فقط محدود به قالیبافان روستایی و عشایر نیست بلکه تمامی فعالان قالیبافی و  حرفه‌های مرتبط با آن که ساکن شهرها نیز باشند، می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها