روسیه زمان پایان همه‌گیری کرونا را پیش بینی کرد



مدیرکل مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی و بیوتکنولوژی «وکتور» روسیه که در زمینه تولید واکسن کرونا فعال است، گفت ویروس کرونا از بین نخواهد رفت اما همه‌گیریِ آن در سال ۲۰۲۱ پایان خواهد یافت.

به نوشته فارس: «رینات مکسیتوف» مدیرکل مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور که در زمینه تولید واکسن کرونا فعال است، روز یکشنبه گفت ویروس از بین نخواهد رفت ولی همه‌گیری قطعاً به پایان خواهد رسید.

به گفته این کارشناس، همه‌گیری زمانی پایان خواهد یافت که به لطف واکسیناسیون گسترده، جمعیت بیشتری با این بیماری مواجه شود و ایمنی جمعی کافی ایجاد گردد. با این حال طبق نظر وی، این که گفته شود ویروس در زمانی خاص و سریع از بین می‌رود، نادرست است.

روسیه اولین کشوری بود که از ساخت واکسن کرونا خبر داد. موسسه تحقیقاتی گامالیا و وزارت بهداشت روسیه آزمایش‌های بالینی واکسن خود را از ماه ژوئن آغاز کرده و پس از کمتر از دو ماه آزمایش انسانی، تولید واکسن کووید-۱۹ را در ماه اوت اعلام کردند. این موضوع باعث شد که بسیاری از کارشناسان و متخصصان سلامت، ایمنی این واکسن را زیر سوال ببرند. این آزمایش در ابتدا برای ۲۰۰۰ داوطلب برنامه‌ریزی شده بود که در نهایت این تعداد به ۴۰۰۰۰ نفر رسید. بعد از آن دولت روسیه اعلام کرد که ثبت این واکسن مشروط بر تایید فاز سوم خواهد بود.
سه هفته بعد از آخرین اطلاعیه دولت روسیه در «۱۱ اوت»، روز جمعه ۱۴ شهریور (۴ سپتامبر) نتایج آزمایش‌های فاز اول و دوم این واکسن منتشر شد. بررسی این نتایج نشان می‌دهد که این واکسن میزان کمی آنتی‌بادی در برابر ویروس تولید کرده و عوارض جانبی خفیفی ایجاد می‌کند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها