منصور آرامی:

عدم تحقق عدالت آموزشی در هرمزگان؛ استان را با نگاه اجتماعی و فرهنگی ببینید



عضو مجمع نمایندگان هرمزگان با بیان اینکه عدم توسعه یافتگی استان ناشی از عدم توسعه حوزه‌های اجتماعی، منابع انسانی و فرهنگی است، گفت: تا زمانی که هرمزگان در این سه شاخص رشد نکند، اگر صد هزار بندر، کارخانه فولاد و پالایشگاه هم داشته باشد،  توسعه پیدا نمی کند.

به گزارش صبح ساحل، منصور آرامی افزود: یک عدم توسعه یافتگی در استان داریم که ریشه های مختلفی دارد. هرمزگان در بسیاری از شاخص‌ها نه تنها آموزش و پرورش رشد زیادی داشته است. ما در حوزه‌های مختلف و غیر آموزشی، غیر فرهنگی و غیر اجتماعی از جمله در شاخص تخلیه و بارگیری، فولاد، کشتی سازی، تجارت و ترانزیت می‌توانیم سرآمد کشور باشیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس، اضافه کرد: هرمزگان زمانی می تواند توسعه پیدا کند که در حوزه منابع انسانی توسعه پیدا کند. اگر به مهد کودک‌ها و مدارس ابتدایی بیشتر توجه کنید تا به فولاد استان پیشرفت خواهد کرد. البته آن هم ضرورت دارد اما چیزی که باعث پیشرفت استان می شود آموزش است.

آرامی اظهار کرد: باید به کانون پرورش فکری، نهضت سواد آموزی و دانشگاه‌ها بیشتر توجه کنید، ما در این زمینه ها خیلی عقب هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی، فرهنگی و شاخصهای انسانی عملکرد ضعیفی داریم، افزود: درد و دل مجموعه هرمزگان از مردم تا مدیران استان این است که در این حوزه ها ضعیف هستیم. تا این شاخص ها را تقویت نکنیم، هرمزگان توسعه و رشد پیدا نمی کند. هرمزگان را با نگاه توسعه منابع انسانی و اجتماعی ببینید اگر دولت هرمزگان را با این نگاه ببیند در چند سال آینده این استان می‌تواند رشد کند.

آرامی گفت: علی رغم کارهایی که برای تحقق عدالت آموزشی صورت گرفته اما این مهم هنوز در هرمزگان رخ نداده است.آموزش لازم برای تربیت مدیران انجام نشده و بنگاه‌های اقتصادی مسئولیت اجتماعی که باید در قبال استان اجرایی کنند، نکردند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر می خواهیم هرمزگان رشد پیدا کند و به عنوان یک استان توسعه یافته نام برده شود به این قسمت باید توجه شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها