ابراهیم نبی زاده راهدار بستکی

بی احتیاطی راننده، کشته و مجروح شدن19 نفر را رقم زد



صبح ساحل، حوادث _  صدای آژیر آمبولانس قطع نمی شود ساعت 2 و نیم بامداد سال 79 و ترافیک سنگینی در محور بستک به لار حکمفرماست.    یکدستگاه اتوبوس به دره سقوط کرده است و امدادگران در حال کمک رسانی به آسیب دیدگان هستند نقش راهداران نیز در این امداد پررنگ است و با کمک دیگر امدادگران موفق می شوند 17 نفر را از مرگ نجات دهند...

ابراهیم نبی زاده راهدار بستکی که در آن حادثه حضور داشت می گوید:"صحنه دردناکی بود همه خون آلود و از درد بیهوش شده بودند و یا ناله می کردند کمک رسانی به سرعت انجام گرفت و در ساعات اولیه موفق شدیم حادثه دیدگان را به مراکز درمانی برسانیم... راننده اتوبوس به علت  عدم توجه به جلو  باعث این حادثه شده بود و متاسفانه 2 نفر از سرنشین جان باختند".

تلخ ترین خاطراتش مربوط به تصادفات و مرگ سرنشینان خودروهاست یکی از این خاطرات بر می گردد به چند سال قبل زمانی که وی در حال گشت زنی بود و متوجه شد در محور بستک به لار، یک دستگاه پژو واژگون شده است. " با چند نفر از همکارانم در حال گشت زنی بودیم که در محور بستک _ لار به یک دستگاه خودرو روبرو شده بودیم  که واژگون شده و راننده بر اثر شدت جراحات فوت کرده بود وی را  از خودرو بیرون کشیدیم و در تحقیقات دریافتیم که خودرو به علت سرعت زیاد از جاده منحرف و واژگون شده است".

 بهره برداری از پروژه و تردد آسان

وی در خصوص خاطرات شیرینش می گوید:" از زمان استارت انجام پروژه تا اتمام و بهره برداری آن، بهترین خاطرات شیرینم است در سال 85 که درحوزه کاری من، راه های بستک به بندرعباس دهه فجر این سال احداث شد، قبل از احداث راه، تردد در محور بستک از  مسیر لنگه، خمیر تا بندرعباس حدود 380 کیلومتر  بود اما این مسافت اکنون به  220 کیلومتررسیده است همچنین بهره برداری از پروژه راه روستایی راه کنجی رودبار  در سال 86 را می توان یکی از عملیاتهای موفق دانست که تردد از این محورصعب العبور با مصالح بد خیلی مشکل بود ولی با انجام پروژه راه روستایی و آسفالت کشی و ...تردد با آسانی و بدون مشکل در حال انجام است. این مرد 49 ساله از رفت و آمد مشکل در جاده بستک _ بندرعباس به علت سیلاب و... سخن می گوید"با بارش باران در جاده بستک _ بندرعباس به علت خاکی بودن جاده  و وجود پل 13دهنه با 150 متر سیل جاری می شد که در سال 79 این پل بازسازی شد و هم اكنون عبور ومرور برقرار است.تا قبل از سال 79 اکیپ راهداری همیشه در زمان بارندگی در محل مستقر  بود تا از به وجود آمدن حادثه ای، پیشگیری کند. 

راهدار یعنی همیشه بیدار

وی به هرجوانی که به وی مراجعه می کند و دوست دارد راهدار شودمی گوید:"راهدار یعنی همیشه بیدار،حتی در هنگام استراحت و خواب باید آمادگی داشته باشد که با خبردارشدن حادثه ای سریع به محل برسدو راهدار هیچ وقت تعطیل نیست...".

 اعتبار به بازسازی محورها

شهرستان بستک راه فرسوده زیادی دارد از جمله محور بندرعباس، لنگه و لار با 126کیلومتر که در حوالی سال 65 به بهره برداری رسیده است و از آن زمان تاکنون  25 سال گذشته و فرسوده شده است این محور  بین شهری و با تردد زیاد، که از مسوولان می خواهم اعتباری برای محورهای فرسوده از جمله  این محور اختصاص دهند...

  22 سال خدمت

ابراهیم نبی زاده  متولد 1343در بستک، دارای 3 دختر و 2 پسر.این راهدار نمونه، در11 تیرماه 1370 حدود 7 سال به عنوان متصدی بی سیم وکارهای اداری در اداره راه و ترابری بستک مشغول به خدمت وسپس به عنوان مسوول کارگاه راهسازی محور راه و روستایی بستک منصوب شد.  وی مسوولیت راه و ابنیه بستک و همچنین معاون اداری را برعهده داشت و از سال 81 تاکنون به عنوان مسوول اداره راه و شهرسازی بستک خدمت می کند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها