13

مهر

1403


حوادث

03 مهر 1392 09:08 0 کامنت

 صبح ساحل، حوادث _ مریم حاصل ازدواج مادرش با فردی از تبعه غیر مجاز است این دختر 8ساله برای گذران زندگی و سیرکردن شکم خود،مادر و برادر کوچکش مجبور است در چهارراه ها گل بفروشدویا گدایی کند... زمانی که هم و سن سالهایش را دست در دست پدر و مادرشان می بیند غبطه می خورد که چرا پدر ندارد؟ ...چرا نمی تواند زندگی خوبی داشته باشد؟...زمان آغاز مدارس، داغ دلش تازه می شود که  چرا شناسنامه ندارد و نمی تواند به مدرسه برود...

9 سال پیش کارگر ساختمان با چند بار دیدن دختر همسایه ساختمان و هم صحبتی با او، عاشقش شد و زمانی که مرتضی تنهایی به خواستگاری فریبا رفت پدرش با مخالفت خود را با این وصلت اعلام کرد چرا که می دانست ازدواج با مرد تبعه غیر مجاز چه عاقبتی دارد و هر طور سعی کرد به دخترش بفهماند که به راه کج نرود به آینده اش فکر کند معلوم نیست پدر ومادرش  چه کسی هستند اما احساسات بر این دختر 18 ساله غالب شده بود و حرفهای پدر را نمی شنید، از آن روز به بعد آن دو جوان نقشه رسیدن به هم را می کشیدند  تا آنکه به فکر فرار  افتادند، با مراجعه با فردی که صیغه جاری می کند با هم ازدواج کردند  ازدواجی که در هیچ دفتر خانه ای به صورت  قانونی ثبت نشد. با به دنیا آمدن مهرداد، مرتضی غیبش زد و هر چه فریبا دنبالش گشت سرنخی نیافت، او مانند با دو فرزند و شکم های گرسنه که عاقبت این احساس کودکانه، زندگی نامفهوم کودکان را بر می گردد... 

  دود ازدواج های غیر قانونی به چشم فرزندان می رود

"مهمترین راه بازدارندگی از ازدواج های غیر قانونی اتباع بیگانه با ایرانی و جلو گیری از پیامدهای منفی چنین ازدواج هايي، آگاهی بخشي به افراد و خانواده ها در زمینه مخاطراتی است که چنین ازدواج های می تواند با خود به همراه داشته باشد."

این مطلب را  معاون سیاسی وامنیتی هرمزگان بیان کرد و گفت:رسیدگی به این امور مسئولیت کارکنان ثبت احوال را سنگین تر می کند زیرا آنان به نوعی نگهبان هویت ملت محسوب می شوند و بايد در اين راستا تمام تلاش و همت خود را بكار گيرند كه تا كنون نيز عملكرد مناسبي را داشته اند.

گل محمد بامري ادامه داد: به منظور ثبت دقیق آمار های ازدواج وطلاق ضرورت دارد تا دفاتر ثبت در تمام نقاط استان گسترش یابد.وی اضافه کرد: در اين رابطه لازم است اداره کل ثبت احوال استان برای ایجاد دفاتر با مسئولان سازمان ثبت اسناد رایزنی کرده تا مناطق فاقد دفترخانه شناسايي و اقدامات لازم هر چه سريعتر به عمل آید. وی گفت:ثبت رسمی ازدواج و طلاق باید در بین مردم استان به ویژه روستاها دور افتاده فرهنگ سازی شود و با این کار هم مردم کمتر دچار مشکل شده وهم دولت می تواند آماری دقیق را برای برنامه ریزی های خود در اختیار داشته باشد.معاون سیاسی وامنیتی خطر نشان کرد : ازدواج هاي غير رسمي هنوز در استان و خصوصأ روستاها وجود دارد که متأسفانه دود آن به چشم فرزندان این  زوج ها می رود.

دیدگاه ها (0)
img