شواهدی از وجود کرونای جهش یافته «ایرانی» در کشور



نایب رئیس اول مجلس و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از شواهدی مبنی بر وجود کرونای جهش یافته ایرانی خبر داد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، با ابراز تأسف از وضعیت قرمز در استان خوزستان اظهار داشت: حجم ابتلائات در استان خوزستان بالا است و نزدیک به نیمی از فوتی‌ها برای این استان است. درحالی‌که اگر خوزستان کنترل می‌شد تعداد فوتی‌ها به ۴۰ نفر کاهش پیدا می‌کرد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از وجود کرونای جهش‌یافته در داخل کشور با عنوان «کرونای ایرانی» خبر داد و گفت: علاوه بر موتاسیون‌های (جهش ژنتیکی) آفریقایی و انگلیسی و کالیفرنیایی، باید کرونای جهش یافته ایرانی را هم اضافه کرد؛ البته هنوز کاملا تائید نشده ولی شواهدی از آن در قزوین و آن نواحی هست.

وی درباره تصمیم‌گیری در مورد نحوه سفرها در ایام تعطیلات نوروزی نیز اظهار داشت: در این جلسه، در خصوص موضوع مسافرت‌ها و محدودیت‌ها مباحثی مطرح شد که مسافرت چگونه باشد و کدام شهرها آزاد و کدام شهرها آزاد نباشند و کجاها تراکم وجود دارد و یا ندارد؟ که قرار شد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بر روی این موضوع کار کند.

قاضی‌زاده هاشمی بحث واکسیناسیون را از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بیان کرد و گفت: پرستاران باید در اولویت واکسیناسیون باشند. به‌خصوص بعضی از این پرستاران که باردار هستند بیشتر درخطرند و آن‌هایی که با بیماران کرونایی به‌طور مستقیم در ارتباط‌ هستند باید در اولویت باشند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: واکسن‌ها قسمت به قسمت وارد می‌شود و به همین ترتیب طبق دستورالعملی که ذکرشده واکسیناسیون انجام خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها