03

تیر

1405


اجتماعی

10 فروردین 1400 17:49 0 کامنت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس از نظر آماری در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

به گزارش صبح ساحل، حسین فرشیدی افزود: شمار بستری‌ها در استان در این هفته نسبت به هفته گذشته ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.
وی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته دو بخش کووید به ظرفیت ۲۰ تخت در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس راه اندازی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: افزایش شمار مبتلایان و بستری‌ها نشان می‌دهد که استان در وضعیت حاد و قرمز قرار دارد.

فرشیدی گفت: در کرونای جهش یافته سن ابتلا کمتر شده، بیماران خیلی زود علامت دار و ریه آن‌ها درگیر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پیک جدید کرونا در استان آغاز شده است افزود: لغو برگزاری تجمعات و جشن‌های عروسی تا اواسط اردیبهشت، استفاده از ماسک و کاهش سفر‌ها می‌تواند در کاهش مبتلایان موثر باشد.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ۸۰ درصد مبتلایان، دارای علائم کرونای جهش یافته هستند.
دیدگاه ها (0)
img
img img
خـبر فوری:

قطع ۴۸ ساعته آب شرب در سردشت و ۸ روستای بخش بشاگرد به دلیل شکستگی خط انتقال