فعالسازی معادن در مناطق محروم اولویت شورای معادن هرمزگان



امروز نشست شورای معادن هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان، رئيس سازمان صمت، به منظور بررسی مشکلات مربوط به فعالیت‌هاي معدني برگزار شد. استاندار هرمزگان در اين جلسه گفت: فعالسازی معادن در مناطق محروم اولویت اصلی شورای معادن هرمزگان است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از صدا وسیما، «فریدون همتی»، استاندار هرمزگان در نشست شورای معادن استان که به منظور بررسی مشکلات مربوط به فعالیت‌های معدنی برگزار شد، گفت: معادن، سرمایه ساکنان هر منطقه محسوب می‌شود و در واگذاری آن‌ها باید همه مجوز‌ها مشروط به اجرای خدمات مانند تأمین آب، راه و ایجاد اشتغال برای اهالی آن منطقه باشد.

وی با بیان اینکه ورود فناوری در هر منطقه به‌عنوان یک فرآیند گریزناپذیر، ممکن است آسیب‌هایی را به طبیعت وارد کند، افزود: باید اقدامات جایگزین به منظور جبران آسیب‌های وارده به محیط زیست از سوی بهره برداران انجام شود.

«خلیل قاسمی»، رئیس سازمان صمت هرمزگان هم در این جلسه گفت: در جلسه امروز فعال سازی معادن منطقه کوهشاه احمدی با حضور نمایندگان اهالی منطقه کوهشاه و یکی از سرمایه گذاران به صورت تفصیلی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد دغدغه مردم در حوزه منابع طبیعی، اجرای طرح‌های آبخیرداری و تامین آب مورد نیاز دامداران توسط بهره بردار این معدن بررسی و رفع شود. قاسمی افزود: در خصوص فعالیت معدن بستانو نیز به نفع مردم تصمیماتی گرفته شد.
به گفته قاسمی از ابتدای امسال تاکنون ۳ مورد پروانه اکتشاف و سه مورد دیگر نیز گواهی کشف صادر شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها