ناپایداری جوی و دریایی تا پایان هفته در هرمزگان ادامه دارد



هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: تا پایان هفته تحت تأثیر گذر امواج ناپایدار، شرایط برای رگبار پراکنده در استان مهیا است.

   

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی‌سی‌‌پور صبح امروز در بندرعباس در پیش بینی وضعیت جوی و دریایی 3 شنبه 14 اردیبهشت ماه 1400 تا پایان هفته در هرمزگان اظهار کرد: طی امروز سه شنبه 14 اردیبهشت ماه، کماکان ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش بینی می شود. 

وی افزود: افزایش و گذر ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه ای سرعت باد، بارش تگرگ و ایجاد رواناب موقتی علاوه بر ارتفاعات و مناطق مستعد، در نقاطی از سواحل و جزایر و مناطق دریایی نیز پیش بینی می شود. 

به گفته کارشناس هواشناسی هرمزگان، همچنین وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی، به ویژه در محدوده ی تنگه هرمز و دریای عمان نیز سبب مواج شدن این مناطق دریایی خواهد شد. بنابراین توصیه می شود، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت پذیرد و شناورهای سبک و صیادی از تردد در ساعات بعد از ظهر و شب خودداری نمایند.
 
سی‌سی‌پور خاطرنشان کرد: تا پایان هفته جاری تحت تاثیر امواج ناپایدار، شرایط جهت وقوع بارش های رگباری در سطح استان مهیا است و با توجه به احتمال تقویت ناپایداری‌های جوی، توصیه می شود از قرارگیری و تردد در حاشیه رودخانه ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود. 

وی گفت: از نظر دمایی طی روزهای پایانی هفته، افزایش نسبی دما (2 تا 4 درجه سلسیوس)، پیش بینی می‌شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها