13

مهر

1403


حوادث

11 آذر 1392 10:14 0 کامنت

صبح ساحل ، حوادث -  (ی-آ) پس از 13 سال رنگ آزادی و زندگی دوباره را به چشم خود دید...در 26 دی ماه سال  79، فردی به نام (ی_آ) در روستای کمشک بستک به قصد اخذ وجه نقد برای تهیه مواد مخدر نزد یکی از آشنایانش به نام مجید 33ساله رفت اما مجید از دادن وجه به وی خودداری کرد و این امر موجب درگیری لفظی بین آن دو گردید.

دقایقی گذشت تا آنکه صدای فریاد این مرد 33 ساله به گوش شنیده شد وجوان19 ساله با چاقوی خون آلود پا به فرار گذاشت... 13 سال از آن زمان گذشت و قاتل فراری که در سال 80 به دام پلیس افتاده بود در انتظار رضایت خانواده بود. وی یک سال بعد در دادگاه بستک و تایید دیوان عالی کشور  محکوم به قصاص شد ولی به علت صغیر بودن کودکان مقتول حکم به تعلیق در آمد تا فرزندان مرحوم به سن قانونی برسند.فرزندان مقتول 2 و 7 ساله بودند سالها پشت سر هم می گذشتند و عمر (ی_آ) کوتاه تر می شد این مرد جوان از کار خود اظهار پشیمانی می کرد و از خدا می خواست زندگی دوباره ای به او بدهد تا آنکه  در آستانه اجرای حکم، معتمدان و ریش سفیدان محلی دست به کار شدند و برای رضایت خانواده مقتول قدم برداشتند و از سال 90 در امیدی بر روی چشمان قاتل گشوده شد. و پس از گذشت دو سال  شنبه گذشته  روز مبارکی برای قاتل  بود روز رهایی از بند زندان ... رییس کل دادگستری استان در این مورد گفت: در مراسم بخشش و عفو اولیاء دم دیه مقتول را هم بخشیدند.

حجت الاسلام محمد صادق اکبری افزود: بخشش موجب اتحاد و یگانگی در بین مسلمانان می شود و بخش زیادی از مشکلات خانواد ه های آنان را رفع می کند. نیازی دادستان بستک  گفت: این آخرین پرونده قتل بود که با رضایت اولیاء دم مختومه شد و از 13 سال پیش تاکنون قتل عمد در این شهرستان رخ نداده است.

 اعدام قاتلان سنگدل در بندرعباس

در خبری دیگر عامل جنایت قتل و آدم ربایی  که منجر به دو فقره قتل عمد شده بودند با حکم دادگاه کیفری استان و دیوان عالی کشور و تنفیذ آن توسط ریاست قوه قضائیه  به دار مجازات آویخته شدند. به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان، این جنایت که در سال 87 ودر بندرعباس رخ داده بود  قاتلین با اقدام به آدم ربایی هدف، اخاذی از خانواده مقتول به نام (ف، ب) را داشته  که پس از اخذ وجه قاتلین سنگدل به لحاظ اینکه مقتول امکان شناسایی آنهارا داشته وی را با ضرب گلوله کشته و جسد وی را سوزانده و خاکسترش را با نهایت قساوت و سنگدلی به هوا پراکنده کرده اند .مقتول دوم به نام (س، س) که از همدستان قاتلین بوده و برای گرفتن وجه نقد به بانک رفته و دوربین های مدار بسته بانک وی را شناسایی کرده بودند ظرف مدت یک ماه توسط همدستانش با شلیک گلوله کشته و همانند  مقتول اول جسدش را سوزانده و بقایای اعضای سوخته شده را پنهان کرده و متواری گردیدند. با شکایت خانواده مقتولین از ربوده شدن فرزندشان و پیگیری شبانه روزی دستگاه قضایی ظرف مدت 6 ماه  قاتلین سنگدل به نامهای (پ، گ) و (م، ب) دستگیر و به بزه ارتکابی خود اعتراف کردندپس از طی شدن مراحل قانونی و با حکم دادگاه کیفری استان و تایید  شعبه 17 دیوان عالی کشور و تنفیذ آن توسط ریاست محترم قوه قضائیه قاتلین سنگدل به سزای خود رسیده و به دار مجازات آویخته شدند.

دیدگاه ها (0)
img