هشدار نسبت به طغیان سرخک؛سه کودک در هرمزگان مبتلا شدند



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: سه کودک سه تا ۱۲ ساله که با وجود تزریق واکسن، به سرخک مبتلا شده بودند، در بندرعباس،رودان و قشم شناسایی شدند.

    

به گزارش صبح ساحل،  فاطمه نوروزیان صبح امروز اظهار کرد:  ۳ کودک ۳ تا ۱۲ ساله که با وجود تزریق واکسن، به سرخک مبتلا شده بودند، در بندرعباس، رودان و قشم شناسایی شدند که با توجه به برنامه واکسیناسیون عمومی کودکان و برنامه حذف سرخک، حتی یک مورد ابتلا به این بیماری از نظر پزشکی طغیان محسوب می شود.

وی افزود: به دنبال شناسایی ۳ کودک مبتلا به سرخک، در مجموع  ۹۸ کودک دیگر که با آنها در تماس بودند شناسایی شدند که هیچ یک از آنان مبتلا نبودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: به کودکان در ارتباط با این کودکان نیز برای اطمینان بیشتر دوباره واکسن تزریق شد و بیماریابی خانه به خانه و آموزش چهره به چهره در مناطق محل سکونت کودکان مبتلا از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه است.

نوروزیان بیان داشت: خانواده‌ها واکسیناسیون به موقع کودکان را جدی بگیرند و در صورت مشاهده تب به همراه دانه‌های جلدی در پوست کودک، ضمن جلوگیری از تماس کودک با دیگران، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش فارس، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت روز چهارشنبه ضمن اعلام هشدار نسبت به طغیان سرخک اظهار داشت: ۲۵ بیمار در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان ، خراسان رضوی ، تهران و آذربایجان شرقی مشاهده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها