سامانه سیدا برای ثبت سفارش کتاب درسی در دسترس است



مدیرکل نظارت بر نشر و مواد آموزشی سازمان پژوهش از دسترسی مدارس به سامانه سیدا برای فروش و توزیع مواد آموزشی خبرداد.

    
به گزارش صبح ساحل، احمدرضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی با اشاره به روند ثبت سفارش کتاب درسی بیان کرد: فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره اول متوسطه و یازدهم و دوازدهم شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش دوره دوم متوسطه از ۲۲ فوردین شروع شده و تا ۲۲ خرداد ادامه دارد.

او افزود: در این بازه زمانی ۹ میلیون و ۲۳۰ نفر تاکنون سفارش خود را در سامانه ثبت نموده اند و حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ نفر هزار دانش آموز که به ترتیب حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دوره ابتدایی، ۲۳۰ هزار نفر شاخه نظری و ۱۷۰ هزار نفر شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش همچنان سفارش کتاب درسی خود را ثبت نکرده اند.

این مقام مسئول گفت که با توجه به زمان باقیمانده تا ۲۲ خرداد، از خانواده ها و مدیران مدارس انتظار می‌رود که هرچه سریعتر نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان خود در سامانه فروش و توزیع موادآموزشی به نشانی www.irtextbook.ir اقدام کنند.

مدیرکل نظارت بر نشر و مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: از مدیران مدارس انتظار می‌رود به فوریت مجدداً به دانش آموزان جامانده از ثبت سفارش کتاب‎های درسی اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت سفارش خود را در سامانه ثبت و به نحوی عمل کنند تا هیچ دانش آموزی بدون سفارش کتاب درسی باقی نماند.

      

مشارکت کم مدارس غیردولتی در ثبت سفارش کتاب درسی 

امینی افزود: بر اساس آمار، تعداد زیادی از مدارس غیردولتی، تاکنون برای ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان مدرسه اقدام نکرده‌اند و انتظار می‌رود این مدارس سریعا اقدام لازم را انجام دهند تا در زمان توزیع کتاب درسی با مشکل مواجه نشوند.

او بیان کرد: ثبت نام پایه‌های ورودی اول ابتدایی و هفتم و دهم متوسطه از تاریخ ششم تیر شروع خواهد شد و مدارس می‌توانند از سامانه سیدا وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شوند و از امکانات سامانه استفاده کنند.

گروه پشتیبانی سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۰۱۴۸۱، ۰۲۱۸۸۸۲۳۱۴۰، ۰۲۱۸۸۳۰۲۰۲۶، ۰۲۱۸۸۴۹۰۲۲۰ آماده پاسخگویی و رفع مشکلات احتمالی کاربران خواهند بود.

     

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها