12

مهر

1403


اجتماعی

19 خرداد 1400 14:12 0 کامنت

جلسه توجیهی کاندیداهای شورای شهر بندرعباس با حضور فرماندار بندرعباس و جمعی از کاندیداهای شورای شهر و روستا برگزار شد.

  

 به گزارش صبح ساحل، عزیزالله کناری، فرماندار بندرعباس در این جلسه انتخابات را فرصت مناسبی برای نظرخواهی از مردم دانست و گفت: انتخابات فرصت مناسبی است تا نظر مردم را درمورد اداره شهر جویا شوید.

فرماندار بندرعباس عنوان کرد: ما در شهرستان بندرعباس در مجموع 222 شعبه انتخابات و 179 نامزد انتخاباتی برای شورای شهر و روستا داریم.

وی اضافه کرد: در هر شعبه انتخابات به طور متوسط حدود 20 نفر عوامل اجرایی فعالیت دارند و زمان انتخابات از 7 صبح تا 2 شب روز رای‌گیری خواهد بود.

کناری در ادامه خطاب به نامزدهای انتخاباتی اضافه کرد: این فرصت اکنون در اختیار شما قرار داده‌شده‌است تا رویکرد و دیدگاه شما درمورد اداره شهر زمینه رشد و توسعه را فراهم کند.

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه این اولین انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری است که در شرایط کرونا برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: باید شرایط را به بهترین شکل برای حضور مردم در انتخابات در این شرایط را فراهم کنیم.

این مقام مسئول خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: شما عرضه‌کننده یک ایده، تفکر و برنامه در چارچوب نظام برای اداره شهر هستید و بنابراین باید یک بازاریاب خوب باشید و شما در این 7 روز فرصت دارید تا خودتان را به مردم عرضه کنید تا شما را انتخاب کنند.

وی هم‌چنین افزود: درصورتی که خودتان به قانون عمل نکنید نمی‌توانید یک قانون‌گذار خوب باشید چون شما به نوعی وظیفه وضع قانون محلی را در جامعه به عهده دارید و بنابراین ابتدا باید خودتان در مقام قانون‌گذار به قوانین اشراف داشته‌باشید و به آن‌ها عمل کنید.

کناری در ادامه گفت: مردم همواره بر کار مسئولان نظارت می‌کنند و بنابراین باید همواره مراقب باشید؛ مخصوصا در شرایط کنونی که چنین اطلاعاتی به سرعت انتقال پیدا می‌کند.

فرماندار بندرعباس در این جلسه با بیان اینکه خط قرمز من عدم‌رعایت قانون است، گفت: بنده همواره تاکید کرده‌ام که خط قرمز من در همه حوزه‌ها عدم‌رعایت قانون است و در انتخابات هم رعایت قانون اهمیت زیادی دارد و بنابراین لازم است بایدها و نبایدهای قانون در انتخابات رعایت شود.

کناری هم‌چنین یادآور شد: در قانون چارچوب تبلیغات مشخص شده‌است و ملاک من به عنوان مجری قانون، نظارت بر اجرای قانون به خصوص در زمان انتخابات است و اگر تبلیغات با قانون هم‌خوانی نداشته‌باشد با آن برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: در انتخابات پیش رو ما در صدد برگزاری یک انتخابات سالم، نمونه و الگو هستیم و در این انتخابات اصل امنیت و سلامت انتخابات، مشارکت و رقابت سالم اهمیت زیادی دارد.

این مقام مسئول در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد، بالندگی نظام ما در جهان هم بیشتر خواهدبود.

وی اضافه کرد: شما باید به عنوان نامزد شورای شهر و روستا در تبلیغات خود موجبات دلگرمی و مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کنید و موجب دلسردی مردم نشوید.

کناری در ادامه با اشاره به این موضوع که باید مراقب شعارهای انتخاباتی باشیم، گفت: شعارها و حرف‌های انتخاباتی در زمان تبلیغات اهمیت زیادی دارد و بنابراین باید مراقب باشیم که مورد سواستفاده دشمنان قرارنگیرد. پس نباید بحث‌های درون خانواده را نباید به جامعه بکشانیم.

فرماندار بندرعباس در پایان با بیان الکترونیکی‌شدن انتخابات در شهر بندرعباس گفت: با این الکترونیکی‌شدن رای‌گیری در حوزه‌های انتخاباتی دیگر نیاری به شمارش آرا نداریم.

 

دیدگاه ها (0)
img