رییس دانشگاه علوم پزشکی  استان هرمزگان تاکید کرد

تست منفی مجوز حضور عوامل اجرایی پای صندوق‌های رای



رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا از همه عوامل اجرایی  انتخابات در شعبه‌ها تست تشخیص سریع کووید گرفته می شود که مطمئن شویم همه سالم هستند.

به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی در گفتگو آنلاین با خبرنگاران  با بیان اینکه تست منفی مجوز حضور عوامل اجرایی پای صندوق های رای است افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه اهمیت فراوانی دارد.دکتر فرشیدی اشاره ای به  پروتکل های بهداشتی برگزاری انتخابات  کرد و  اظهار داشت: استفاده از دو ماسک جهت تمام شرکت کنندگان و عوامل اجرایی  و همچنین رعایت فاصله دو متری  بین  شرکت کنندگان الزامی است. وی افزود:فاصله بین میزها و صندلی های عوامل اجرایی  حداقل ۲ متر در نظر گرفته وتمامی پنجره ها و دربهای محل  در تمامی زمان برگزاری انتخابات جهت انجام تهویه مناسب باز باشد. دکتر فرشیدی  با تاکید بر گند زدایی تمامی سطوح  محوطه برگزاری انتخابات قبل از برگزاری گفت:اخذ اثر انگشت از شرکت کنندگان ممنوع ونصب  دستگاه ضدعفونی کننده دست ترجیحا  به صورت چشمی یا پدالی الزامی است. به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی  استان، صندوق اخذ رای در محیط باز مستقر شود، تجمع افراد در درب ورودی و خروجی و محل صندوق اخذ رای ممنوع است  واز خوردن و آشامیدن در محل خودداری شود. دکتر فرشیدی نسبت به جمع آوری آبخوری ها و آبسردکن ها در محل هشدار داد و عنوان کرد :نسبت به نصب جا مایع دستشویی به همراه مایع در سرویس های بهداشتی و همچنین نسبت به در نظر گرفتن ماسک ذخیره در محل حوزه به منظور شرایط ضروری اقدام شود. وی این را هم گفت که هنگام شمارش آرا  از تجمع افراد خودداری شده  و فاصله  ۲ متر بین افراد  رعایت وجهت بازگشایی پلمب صندوق های رای  از قیچی های گندزدایی شده استفاده شود. این مقام مسوول خاطرنشان کرد:امکانات به نحوی برنامه ریزی گردد که هنگام ثبت چهره افراد از تجمع در محل جلوگیری وحتی الامکان از خودکار به صورت مشترک  استفاده نگردد و در صورت استفاده مشترک  قبل از استفاده گندزدایی شود.وی ادامه داد: امیدواریم که با تمهیدات اندیشیده شده، حداکثر رعایت اصول بهداشتی را داشته باشیم و شاهد پیک جدید کرونا نباشیم چرا که روزهای سخت کرونا را در هرمزگان می‌گذرانیم. فرشیدی یادآور شد: اگر خوب پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم می‌توانیم بستری و فوتی را نصف کنیم و به تدریج وضعیت را تا اواسط تیر مدیریت کنیم.

 پیک چهارم

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  به جولان سوش انگلیسی در استان اشاره ای کرد  که تفاوتش با سوش چینی این است که واگیری بیشتری دارد و قدرت سرایت بیشتری دارد. دکتر فرشیدی از قرنطینه  بیش از 10 هزار نفر کرونایی سخن گفت و افزود: اگر 50 درصد در استان رعایت کنیم و موجب تسریع و شیوع بیماری نشویم این وضعیت بحرانی کنونی به نصف کاهش پیدا می‌کند. وی ادامه داد:ما در کشور پیک چهارم را داشتیم و در حالی که فکر می کردیم که پیک چهارم پایان یافته اما ادامه دارد و وضعیت هرمزگان و سیستان و بلوچستان و حدودی نیز در بوشهر روند پیک چهارم ادامه دارد. این مقام مسوول  اضافه کرد:در یک سال و اندی که گذشت این دومین پیک ما است که در ادامه پیک چهارم کشوری قرار دارد. دکتر فرشیدی ادامه داد: بستری‌های ما در پیک گذشته 500 نفر بود اما اکنون به حدود 700 نفر رسیده‌ایم که ظرفیت تمام بیمارستان‌های استان را در بر گرفته است.وی از بستری شدن  بیش از 50 درصد موارد بستری کل استان در بیمارستان شهید محمدی  خبر داد.

 مصرف 15 هزار ویال رمدیسیور

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:فوتی‌های ما در پیک کنونی کم شده که ناشی از افزایش امکانات، داروهای بهتر و تجربه بیشتر همکاران ما است. دکتر فرشیدی افزود:بسته به علائم به بیماران شناسایی شده، دارو می‌دهیم، برخی در آی‌سی‌یو بستری می‌شوند و برخی در بیمارستان‌ها و برخی دیگر نیز دارو در بیمارستان تزریق می‌شود و سپس به خانه بر می‌گردند.وی ادامه داد: به لحاظ داروهای آنتی وایرال وضعیت خوبی داریم و داروی رمدیسیور در یک ماه اخیر بیش از 15 هزار ویال مصرف داشته‌ایم که بیش از 19 میلیارد تومان به شرکت‌های توزیع دارو پرداخت داشته‌ایم.این مقام مسوول اظهار داشت:روزی 700 تا 800 ویال رمدیسیور مصرف داریم که تأثیر خیلی خوبی در مهار بیماری داشته است.وی از واکسیناسیون  هرمزگانی ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت:چند هفته ای می شود که واکسن وارداتی نداشتیم که خوشبختانه واکسن تولید داخل نیز مجور دریافت کرده از هفته آینده تزریق آن در کشور آغاز می‌شود.فرشیدی افزود:  بر اساس مکاتباتی که با وزارت بهداشت صورت گرفته مقرر است استانهای دارای وضعیت قرمز، زودتر  از واکسن های سهمیه استفاده کنند  در همین رابطه با سرعت و شمار بیشتری می‌توانیم مردم را واکسینه کنیم.رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص تجهیزات گفت:در زمینه اکسیژن و تجهیزات برودتی مشکلی نداریم، اگرچه ممکن است ناشی از مشکلات تأسیساتی و قطع برق با مشکلاتی مواجه شویم. دکتر فرشیدی ادامه داد: بیش از 70 درصد تجهیزات سرمایشی بیمارستان شهید محمدی را در زمستان تغییر دادیم و وضعیت بهبود زیادی یافته است.

 تشدید کنترل مسافران از شنبه

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه حدود 25 درصد مبتلایان کرونا ،کارمندها هستند گفت:آلودگی  ادارات و بانک ها خیلی  بالا رفته   و عمده مشکل این امکان عدم تهیه مناسب است.فرشیدی ادامه داد: در همین رابطه پیشنهاداتی برای تهویه اماکن به استانداری داده ایم که به تمام ادارات ارجاع دهند. وی از تشدید نظارتها و کنترل  مسافران زمینی، هوایی و دریایی از اول هفته جاری خبر داد و تصریح کرد:احتمالا از شنبه آینده  مسافران بدون تست منفی به  استان راه ندهیم. وی از تعطیلی مطب های غیر اورژانسی در بندرعباس و تقویت درمانگاه ها شبانه روزی در آینده نزدیک نیز مطالبی بیان کرد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها