درمانگاه بلاتکلیف در گچین پایین؛ علوم‌پزشکی وعده رسیدگی داد


نویسنده: سامیه طهورنیان

اهالی گچین پایین مدتی پیش در تماس با صبح ساحل از مشکلی که با علوم پزشکی هرمزگان در خصوص تحویل نگرفتن یک درمانگاه مجهزی که خیران آن را ساخته‌اند، گلایه کردند.

اهالی این منطقه به صبح ساحل گفتند که سال‌ها قبل اقدام به ساخت یک درمانگاه با هزینه شخصی  و مجموعه‌ای از خیرهای منطقه کردند و حال پس از اتمام پروژه، خواهان تحویل آن به علوم پزشکی و تقاضای نیروی کادر درمان کرده‌اند که علوم پزشکی هرمزگان این درمانگاه مجهز را تحویل نگرفته و آن را غیرمجاز خوانده است.  سازنده‌های این بنا که خیرهای این منطقه هستند، معتقدند که تمام مراحل را قانونی طی کرده و تمام نامه‌نگاری‌های اداری مربوطه را به‌درستی انجام داده‌اند و هیچ تخلفی هم صورت نگرفته است

در این راستا از روابط عمومی علوم پزشکی استان هرمزگان علت را جویا شدیم. علوم پزشکی دراین‌باره گفت: «راه‌اندازی هرگونه واحد بهداشتی درمانی بر اساس طرح گسترش شبکه سلامت هر شهرستان که مصوب وزارت بهداشت است صورت می‌گیرد و طبق اصول طرح‌های گسترش راه‌اندازی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی به‌شرط تحت پوشش قرار دادن جمعیتی حدود ۸ تا ۹ هزار نفر مقدور است.» روابط عمومی علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد که در حال حاضر در این منطقه، ۵ روستا به نام‌های گچین بالا، گچین پایین، دمیلو، کل متلی، مغ احمد با جمعیتی حدود ۸ هزار نفر ساکن هستند

روابط عمومی علوم پزشکی تصریح کرد که  در روستای گچین بالا ما یک مرکز داریم و بخش خصوصی هم یک درمانگاه شبانه‌روزی مجهز دارد و مرکز ما به دلیل وجود بخش خصوصی  حدوداً روزانه ۱۰ بیمار بیشتر ندارد. روابط عمومی علوم پزشکی با اشاره به فاقد مجوز بودن این سازه گفت: «متأسفانه بدون طی مراحل قانونی دریافت مجوز از وزارت بهداشت  اقدام به ساخت مرکز کرده‌اند که فاقد مجوز است».

علوم پزشکی در ادامه تصریح کرد چون امسال، سال بازنگری طرح‌های گسترش است و ما سعی می‌کنیم علیرغم اینکه هیچ توجیهی وجود ندارد، مجوز از وزارت خانه بگیریم.  وی در ادامه تأکید کرد که  قبل از دریافت مجوز از وزارت بهداشت انجام هرگونه هزینه‌ای در محلی که مجوز ندارد فاقد وجاهت قانونی است و دانشگاه علوم پزشکی مورد پیگرد سازمان‌های نظارتی قرار خواهد گرفت.

چندی پس از پیگیری‌های این مشکل در تماسی که با مردم اهالی گچین پایین داشتیم، خیرین از قول همکاری علوم پزشکی هرمزگان خبر دادند و از رسانه صبح ساحل بابت پیگیری‌ها و ارتباطات ایجادشده تشکر کردند و امیدوارند که مسئولین به وعده‌های داده‌شده عمل کنند.

 

«عکس تزیینی است».
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها