تصویب شیوه نامه سنددار کردن املاک جزیره هرمز

هرمزنشینان می‌توانند اسناد املاک خود را از راه و شهرسازی پیگیری کنند



استاندار هرمزگان گفت: شیوه نامه سنددار کردن املاک جزیره هرمز به تصویب شورای مسکن و بازآفرینی شهری استان رسید.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی در پنجمین نشست شورای مسکن و بازآفرینی شهری هرمزگان افزود: بررسی شیوه نامه سنددار کردن املاک هرمز به عنوان مهم ترین دستور کار شورای مسکن استان بود که با توجه به واگذاری های انجام شده توسط شهرداری هرمز، به تفکیک واگذاری ها اعم از مسکونی و غیرمسکونی، شیوه نامه ای تهیه، بررسی و تصویب شد.

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب به منظور خدمات رسانی به مردم جزیره هرمز بیان کرد: بیش از ۶۰۰ قطعه زمین توسط شهرداری در سال های گذشته واگذار شده که مقرر شد مسکن و شهرسازی به آن دسته از اراضی واگذاری که در آن ساخت و ساز صورت گرفته و فرم «ج» صاحبان این اراضی قرمز نشده است را با قیمت منطقه‌ای که هزینه ای بسیارن اچیز محسوب می شود، به این افراد واگذار کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: آن دسته از افرادی که فرم «ج» آن ها قرمز است و هم اکنون واحدها را در اختیار دارند، مقرر شد در قالب ۱۰ درصد، مسکن و شهرسازی آن ها را به شهرداری واگذار کند.

همتی ادامه داد: افرادی که قطعه های زمین در اختیار دارند و ساخت و سازی در آن صورت نگرفته و فرم «ج» آن ها سبز است، فرم «ج» آن ها قرمز می شود و طی قراردادی به شرط ساخت، سند به آن ها واگذار خواهدشد.

وی عنوان کرد: در خصوص اراضی تجاری و گردشگری نیز با شرایط مناسب و براساس قرارگیری در محلات بافت جدید و قدیم تصمیم گیری شد که صاحبان این اراضی نیز می توانند از سند مالکیت بهره مند شوند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با اعمال این شیوه نامه این امکان برای هرمزنشینان مهیا شده است که بتوانند اسناد املاک خود را از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری و اخذ کنند.

وی افزود: با این اقدام، ضمن ارتقای ارزش افزوده املاک و اراضی متعلق به ساکنان جزیره، بستر لازم برای خدمات دهی بیشتر به شهروندان فراهم می شود.

همتی گفت: انتظار داریم با همکاری مطلوب راه و شهرسازی و شهرداری، در مدت زمان کوتاهی اسناد مالکیت مردم در جزیره هرمز صادر شود.

استاندار هرمزگان یادآورشد: همچنین در این نشست پروژه های مربوط به محلات سلمان فارسی و لشتغان بندرخمیر با توجه به اقدام های ارزشمند شهرداری و دستگاه های اجرایی شهرستان، در قالب طرح اقدام مشترک و به عنوان محلات هدف تصویب شد و اعتبار این پروژه ها به عنوان کمک به شهرداری، در برنامه سالجاری گنجانده می شود.

همتی بررسی ویژه و اعمال نظر در خصوص سنددار کردن اراضی تصرفی واقع در بافت های ناکارآمد شهری از طریق مراجع ذی‌صلاح را از دیگر مصوبه نشست شورای مسکن و بازآفرینی شهری هرمزگان اعلام کرد.

 

گفتنی است؛ در اواخر بهار سال گذشته بیشتر پروژه‌های ساخت و ساز در جزیره هرمز متوقف شد. آن زمان مسئولان شهری از قرار سنددار شدن املاک می‌گفتند. مسکن و شهرسازی هم گفته بود که تا زمان سنددار شدن زمین‌ها از ساخت و ساز جلوگیری می‌کند. یکی از جزیره‌نشینان می‌گوید: «هیچکدام از زمین‌های هرمز سند ندارند. همیشه خرید و فروش ملک قواله‌ای انجام می‌شد». حال پس از گذشت یک سال، استاندار هرمزگان از تصویب شیوه نامه سنددار کردن املاک جزیره هرمز خبر می‌دهد. با اعمال این شیوه‌نامه بالاخره هرمزنشینان می‌توانند سند املاک خود را پیگیری و دریافت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها