12

مهر

1403


اقتصادی

23 تیر 1400 11:12 0 کامنت

صادرات کالا از ابتدای امسال تاکنون در بندرشهید رجائی بندرعباس ۶۳ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

 

به گزارش صبح ساحل، منصور خرمشکوه،معاون امور بندری و اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به افزایش 63 درصدی صادرات کالا در بندرشهید رجائی بندرعباس گفت:در این مدت ۴ میلیون تن کالای غیر کانتینری در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

منصور خرمشکوه افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز دویست هزار TEU کانتینر از بندر شهید رجایی صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش دارد.

او گفت: بندر شهید رجایی به دلیل بهره مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و بهره‌مندی از تجهیزات روز دنیا، بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود.

معاون بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود:ظرفیت کانتینری بندر شهید رجائی  بیش ازشش میلیون TEU کانتینر در سال است که با تکمیل و بهره‌برداری از مرحله سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری آن تا بیش از هشت میلیون تی‌ای یو افزایش می‌یابد.

خرمشکوه با اشاره به اینکه مواد معدنی، شمش فولاد و آلومینیوم و مصالح ساختمانی کالاهای صادراتی بودند،افزود:در این مدت عملیات تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی ۹۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

معاون امور بندری و اقتصادی بندرشهید رجایی افزود:همچنین با تکمیل مرحله سوم بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری همزمان ۳ کشتی نسل هفتم اقیانوس پیما با آبخور ۱۷/۵ متر و طول۴۰۰ متر با بیش از ۱۸ هزار و۴۰۰ TEU کانتینر فراهم و موجب ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در میان ۱۰۰ بندر برتر دنیا می‌شود.

دیدگاه ها (0)
img