مدیرعامل شرکت توزیع برق:

مصرف برق مشترکان هرمزگان ۴۰۰ مگاوات بیشتر از توان تولید است



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به اینکه میزان تولید برق نیروگاه های استان ۲ هزار و ۹۰۰ مگاوات است، گفت: این درحالی است که با آغاز فصل گرما برق مصرفی مشترکان استان به سه هزار و ۳۰۰ مگاوات یعنی ۴۰۰ مگاوات بیشتر از توان تولید رسیده است.

به گزارش صبح ساحل، «هاجر عبدی»، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها گفت: در سال‌های گذشته رکورد مصرف برق هرمزگان در تیرماه به ثبت رسید اما امسال باتوجه به شدت گرما در اردیبهشت ماه رکورد مصرف زده شد و مصرف برق به طور قابل ملاحظه ای سیر صعودی گرفت.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین میزان مصرف برق هرمزگان توسط مشترکان در تاریخ ۲۰ تیرماه جازی به میزان ۲ هزار و ۴۲۰ مگاوات به ثبت رسید. مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان یادآورشد: با ادامه روند افزایش مصرف برق هرمزگان، میزان مصرف در تیرماه امسال از تولید فراتر رفت و در این شرایط برای جلوگیری از فروپاشی شبکه برنامه خاموشی ها براساس سهمیه اعلامی از سمت مدیریت شبکه برق کشور به استان اجرا شد. 

عبدی با اشاره به گلایه مندی مشترکان خانگی از خاموشی های اخیر یادآورشد: هم اکنون با همکاری صنایع بزرگ هرمزگان خاموشی ها از سمت مشترکان خانگی به سمت صنایع استان منتقل شده است و همچنین سایر مشترکان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، عمومی اداری و تجاری نیز با انعقاد تفاهم نامه با شرکت توزیع برق نسبت به همکاری در کاهش مصرف برق اقدام کرده اند. وی یادآورشد: کمبود برق هرمزگان در سال‌های گذشته از طریق واردات برق از استان‌های همسایه جبران می‌شد اما امسال به دلیل افزایش مصرف برق و کاهش تولید نیروگاه‌های برقابی، واردات برق از شبکه سراسری امکان پذیر نبود و به همین خاطر برای جبرای کسری انرژی الکتریکی، قطعی برق برنامه ریزی شده اجرا گردید.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها