تزریق بیش از ۲۷ هزار دوز واکسن کرونا در جزیره کیش



مسوول کمیته واکسیناسیون جزیره کیش گفت: تا کنون ۲۷ هزار و ۴۵۵ دُز واکسن به صورت تجمیعی مرحله اول و دوم بین کیشوندان تزریق شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مریم ستاریان گفت: این تعداد واکسن تزریق شده شامل ۱۹ هزار و ۴۵۵ دُز نوبت اول و هشت هزار و ۳۷ دُز نیز مرحله دوم است.

وی با بیان اینکه در روز گذشته یک هزار و ۲۲۲ دُز واکسن نوبت اول و دوم تزریق شد که این تعداد رکورد تازه ای در عملکرد یک روز است افزود: هم اکنون تمام گروه های سنی بالا ۱۸ سال جزیره می توانند با مراجعه به سامانه سلامت نسبت به نوبت گیری خود ثبت نام کنند.

ستاریان اضافه کرد: کیشوندان می توانند برای نام نویسی به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و پس از نام نویسی و گرفتن نوبت منتظر دریافت پیامک باشند و هرچند اکنون ظرفیت سامانه بر اساس سهمیه واکسن تکمیل شده است اما مسوولان در حال جذب سهمیه جدید واکسن هستند.

وی یادآور شد: ساکنان جزیره کیش با توجه به شیوع ویروس کرونا از تجمع بدون دریافت پیامک و یا نوبت اعلامی به تالار شهر مراجعه نکنند و منتظر فرارسیدن نوبت و دریافت پیامک تزریق واکسن باشند.

 

بر اساس آخرین آمار سرشماری افراد بالای ۱۸ سال ساکن در این جزیره بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر است که طبق تاکیدات وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی تمامی این افراد باید علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۱۸شهریور در این جزیره حدود هشت هزار و ۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون تعداد 771هزار و 647 دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، 508هزار و 251دوز اول و 263هزار و 293دوز دوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها