هشدار جوی نارنجی در هرمزگان صادر شد؛ افزایش ارتفاع موج‌های دریا تا سه متر



معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان از صدور هشدار جوی سطح نارنجی با توجه به ناپایداری های ناشی از چرخند حاره‌ای و رشد ابرهای همرفتی در ارتفاع‌های استان خبر داد.

   

به گزارش صبح ساحل، کیانوش عارفی روز جمعه گفت: این شرایط از بعد از ظهر روز شنبه تا پایان روز یک‌شنبه تداوم می‌یابد و تندباد شدید در مناطق ساحلی با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و در مناطق فراساحلی با سرعتی افزون بر ۷۰ کیلومتر بر ساعت، همراه با رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: افزایش ارتفاع موج‌های دریا تا سه متر در مناطق ساحلی و ارتفاع افزون بر چهار متر در مناطق فراساحلی ، بالا آمدن سطح آب در مجاورت سواحل هم پیش‌بینی شده است.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان اشاره کرد: اختلال در همه فعالیت‌های دریایی، آسیب به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و بالا آمدن آب در مجاورت سواحل از آثار این شرایط است و دریای عمان و سواحل جاسک و سیریک بیشترین تأثیرپذیری را خواهند داشت.

  

هشدار جوی نارنجی در هرمزگان صادر شد

عارفی خاطر نشان کرد: همچنین هشدار جوی سطح نارنجی با توجه به ناپایداری های ناشی از چرخند حاره‌ای و رشد ابرهای همرفتی در ارتفاع‌های استان صادر شده است.

وی افزود: این ناپایداری‌های از بعد از ظهر شنبه تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت و رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و تندباد لحظه‌ای از مخاطره‌های آن است.

وی بیان کرد: بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی وجود دارد و مناطق شرقی هرمزگان به‌خصوص شهرستان‌های جاسک، سیریک و بشاگرد و نقاطی از شهرستان‌های میناب و رودان و ارتفاع‌های هرمزگان از آن متأثر می‌شوند.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: با توجه به فعالیت توفان حاره‌ای در دریای عمان در روزهای شنبه و یک‌شنبه از هر گونه فعالیت دریایی جلوگیری شود و مردم به جد از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و رودخانه‌های فصلی مناطق شرقی ین استان خودداری کنند.

   

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها