کناری نژاد، عضو شورای شهر بندرعباس:

لزوم توجه استاندار به استفاده از نیروهای درون استانی/توسعه بندرعباس در گرو همسو شدن حلقه‌های مدیریتی


نویسنده: صبح ساحل

به گزارش صبح ساحل، «احمد کناری نژاد»، عضو شورای شهر بندرعباس در نهمین جلسه شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه هرمزگان استانی با موقعیت ویژه‌ی جغرافیایی و با درجه‌ی اهمیت در سطوح ملی، منطقه‌ای و فراملی است، گفت: هم‌جواری با دریا، وجود صنایع مهم نفت، گاز، فولاد، کشتی‌سازی و آلومینیوم، پالایشگاه نفت ستاره‌ی خلیج‌فارس،  بندر شهید رجایی به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بندر تجاری کشور با پشتیبانی  ۵۷ درصد صادرات و واردات و ۸۵ درصد ترانزیت کشور، پایانه‌ی صادرات نفت جاسک و وجود ۱۴ جزیره‌ی مهم و دارای پتانسیل در آب‌های استان، هرمزگان را به استانی نقش‌آفرین در توسعه‌یافتگی کشور تبدیل نموده است. 
کناری نژاد بابیان اینکه در کنار تمام ظرفیت‌های هرمزگان و تلاش‌های زیادی که تاکنون در جهت حل معضلات انجام‌شده است، باید گفت که این استان همچنان با معضلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند. وی افزود: فقر، بیکاری، عدم بهره‌گیری شایسته از ظرفیت نیروهای انسانی کارآمد استان، آسیب‌های اجتماعی، آمار ۴۳ درصدی بافت‌های فرسوده تنها در مرکز استان، ضعف جدی زیرساخت‌ها در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، بهداشت، سلامت، تفریحی، ورزشی، گردشگری و مذهبی، عدم وجود برنامه‌ی جامع و نقشه‌ی راه و اولویت‌بندی نشدن مشکلات استان، عدم وجود دانشکده‌های مرتبط با صنایع و پالایشگاه‌ها، فقدان کارخانه‌های خرد و كوچک محصولات کشاورزی و آبزیان جهت ايجاد اشتغال در شهرستان‌ها با توجه به ويژگی هر شهرستان، مشکل کیفیت آب شرب و کمبود آب آشامیدنی سالم و مشکلات زیست‌محیطی تنها بخشی از معضلات هرمزگان است.
وی بابیان اینکه هرمزگان رتبه ۵ ثروت در کشور است، افزود: در مقابل رتبه‌ی بالایی در فقر و بیکاری دارد و با توجه به نقش فقر و بیکاری در پدید آمدن و یا تشدید برخی از آسیب‌های اجتماعی، لزوم توجه به مسئله‌ی اشتغال بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
کناری نژاد گفت: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و نیروهای انسانی توانمند و کارآمد در سطوح مختلف مدیریتی ازجمله مطالبه‌های جدی شورا و مردم استان است که از استاندار محترم تقاضا می‌شود که موضوع کارسازی و استفاده از ظرفیت منابع انسانی کارآمد استان را در دستور کار خود قرار دهد.
کناری نژاد با اشاره به وضعیت نامطلوب آموزش‌وپرورش در هرمزگان تصریح کرد: با در حوزه ورزشی باوجود استعدادهای مستعد با مشکل شدید زیرساخت‌ها مواجه هستیم از استاندار می‌خواهیم که این موضوع را به جد پیگیری کنند. تا زمانی که حلقه‌های مدیریتی در استان هرمزگان همسو نشوند پیشرفتی اتفاق نمی‌افتد.
وی با اشاره به موضوع بافت‌های فرسوده افزود: بافت فرسوده استان از دغدغه‌های جدی شورا بوده و آمارها وجود ۴۳ درصد بافت فرسوده را تنها در مرکز استان گزارش می‌کنند. مشکلات زیست‌محیطی، فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، مشکلات امنیتی، مشکلات کالبدی و عدم تحرک اقتصادی ازجمله مشکلات بافت‌های فرسوده است که ساکنان این مناطق را درزمینهی دریافت سند نیز با مشکل مواجه کرده است و همچنین به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از ساکنان این محلات این عزیزان توانایی پرداخت هزینه‌های مربوط به بازسازی و نوسازی را ندارند بنابراین این موضوع نیازمند همکاری همه‌ی نهادهای دولتی، غیردولتی و خدماتی و پیگیری در سطح کلان و ملی در راستای توسعه‌ی متوازن محلات به شمار می‌رود.
به گفته کناری نژاد تا زمانی که حلقه‌های مدیریتی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس در جهت منافع عمومی همسو و همراه نشوند نمی‌توان در هیچ زمینه‌ای ادعای ارتقای پیشرفت و توسعه کرد.
وی افزود: در زمینه‌ی تفریحی و گردشگری، موضوع کمبود تفرجگاه‌ها از موضوعات مهمی است که نیازمند پیگیری است. همچنین در حوزه‌ی زیست‌محیطی، مسئله‌ی ساماندهی فاضلاب، از دغدغه‌های جدی مردم استان به شمار می‌رود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها