شناسایی یک گونه جدید مرجان سخت در آب‌های جزیره کیش



رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با شناسایی یک گونه جدید تعداد مرجان های این جزیره به ۳۰ مورد افزایش یافت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مریم محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: گونه شناسایی شده از نوع مرجان (Plesiastrea versipora) است که این نوع در نواحی معتدل و هم استوایی قادر به زیستن بوده و با نام علمی "مرجان مغزی آناناسی" شناخته شده است.

وی اضافه کرد: به دلیل شباهت ظاهری که گونه مذکور با سایر مرجان‌های سخت از قبیل مرجان‌های فوید و Cyphastrea دارد در نگاه اولیه به اشتباه جزو آنها در نظر گرفته می‌شود. 

محمدی افزود: این گونه مرجان همانند سایر مرجان‌ها نظیر مرجان‌های فوید در اعماق ۱۵ تا ۱۶ متری به طور پراکنده در جزیره کیش زیست می‌کنند و پیش از این در ناحیه سنت برون (غرب جزیره کیش مابین کیش و هندورابی) مشاهده شده و تاکنون در جزیره کیش مشاهده یا گزارش نشده بود. 

وی یادآور شد: مرجان Plesiastrea تنها دارای دو گونه با نام‌های Plesiastrea versipora  و devantieri Plesiastrea است، که گونه دوم فقط در دریای سرخ یافت می‌شود. 

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش اظهارکرد: با شناسایی این گونه جدید مرجان در جنوب شرقی جزیره، تعداد گونه های مرجانی سخت جزیره کیش به ۳۰ گونه افزایش یافته است. 

وی از دکتر حمید رضایی مارنانی و دکتر جو فیش بابت شناسایی و تایید گونه مذکور در آبهای پیرامون کیش و‎ سعید پروین، مربی غواصی دوستدار محیط زیست، جهت تصویر برداری و به اشتراک گذاری تصاویر یاد شد قدر دانی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها