استاندار هرمزگان:

حل مشکلات بشاگرد نیازمند اعتبارات ویژه است



استاندار هرمزگان گفت: مشکلات بشاگرد با اعتبارات جاری و عمرانی قابل حل نیست و رفع مشکلات این شهرستان نیازمند بودجه و اعتبارات ویژه است.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان جمعه شب پس از بازدید از بشاگرد با بیان اینکه این شهرستان با مجموعه‌ای از مشکلات مختلف از جمله در زمینه‌های راه، آب، برق، زیرساخت‌های آموزش و اشتغال مواجه است، گفت: برای تسریع در امور این شهرستان بایستی منابع جدیدی برای آن پیش بینی شود. وی با اشاره به مشکلات مدارس شهرستان بشاگرد، ادامه داد: باید با یک اقدام سریع و در کوتاه مدت، امکانات آموزشی لازم برای تحصیل دانش آموزان این شهرستان فراهم شود که این امر به طور جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد و همچنین پس از آن کارهای دائمی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های بشاگرد در زمینه ایجاد اشتغال، افزود: طیف متنوعی از محصولات معدنی در این شهرستان وجود دارد و باید مطالعات گسترده روی معادن این شهرستان صورت گیرد که از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در زمینه معادن در این شهرستان دعوت می‌کنیم. دوستی با اشاره به قابلیت کشت محصولات کشاورزی مختلف باغی و زراعی در بشاگرد، تصریح کرد: کشاورزی، کشت گیاهان دارویی، محصولات زراعی و باغی و کشت محصولات خاص از دیگر ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در شهرستان بشاگرد محسوب می‌شوند. وی یادآورشد: تمرکز و مطالعات ویژه بر روی چهار دشت ویژه در شهرستان بشاگرد صورت می‌گیرد تا به چهار هاب کشاورزی تبدیل شوند و همچنین با توجه به گستردگی کشت، ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی نیز در این شهرستان در دستور کار است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با توجه به اینکه میانگین بارندگی در شهرستان بشاگرد، از متوسط بارش در استان بیشتر است، آبخیزداری و مهار روان آب ها از دیگر موارد مورد توجه در این شهرستان خواهد بود که با توجه به بارش های فصلی، باید از روش های آبخیزداری برای مهار و استفاده از این آب جهت تامین نیاز این شهرستان استفاده شود. استاندار جدید هرمزگان روز جمعه با اتفاق معاون هماهنگی اموزر عمرانی استانداری ، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران اجرایی استان به بشاگرد به عنوان اولین سفر شهرستانی رفت و مسائل ومشکلات این شهرستان را بررسی کرد.

این سفر که از صبحگاه جمعه شروع شد ابتدا به رسم ادب به گلزار شهدای این شهر رفت و به شهیدان گلگون کفن گمنام آرمیده در بشاگرد با نثار گل و قرائت فاتحه ادای احترام کرد و پس شرکت در نشست شورای اداری به هنگام نماز هم درجمع مردم مردم نمازگزار حاضر شد.

پاسخگویی و پیگیری مشکلات بیش از ۵۰ نامه و درخواست مردمی، تجلیل از موکب داران اربعین حسینی و تلاشگران نیروی انتظامی در حاشیه آیین نماز جمعه، بازدید و بررسی مشکلات مربوط به آب و برق شهرک دستگرد درگاز، دیدار مردمی و بررسی مشکلات روستاهای کارگنجی، درشهر ، بشنو و شهر گوهران ، نشست صمیمی با جمعی از نمایندگان گروه های جهادی و مردم شهرستان بشاگرد در مسجد جامع سردشت و دستور برای استقرار کانکس در مدرسه شهید رضا دهقانی روستای دستگرد درگاز به اداره کل نوسازی از دیگر برنامه های وی بود.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها