آتش‌سوزی پست برق در بندرعباس مهار شد/ آتش‌سوزی عمدی نبوده است



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: آتش سوزی پست برق در کوی نیایش بندرعباس مهار شد.
به گزارش صبح ساحل، «مهرداد حسن زاده»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ظهر امروز گفت: پست برق فوق توزیع که تقریبا برق 25 درصد شهر بندرعباس را تأمین می‌کرد، پیش از ظهر امروز دچار آتش‌سوزی شد. وی افزود: این آتش‌سوزی به حدی مهیب بود که همه ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر بندرعباس فراخوان شدند و اگر آتش در بخش اصلی مهار نمی‌شد، خسارات بسیار فراتر از انتظار و تصور بود اما با همت آتش‌نشانان و مدیریت صحنه حادثه، آتش سوزی در بخش اولیه مهار و کنترل و سپس اطفا شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان این که هم اکنون برق برخی محلات شهر بندرعباس قطع است، خاطرنشان کرد: مدیریت برق و حوزه دیسپاچینگ در حال مدیریت شبکه به منظور جبران انتقال برق به برخی محلات هستند و تا غروب امروز برق محلاتی که بدلیل این سانحه قطع شده‌اند، وصل خواهند شد.

همچنین «علیرضا بهمن نژاد»، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت :ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه امروز ظهر  شهروندی طی تماس با مرکز ۱۲۵ آتش نشانی بندرعباس ، از وقوع آتش سوزی در پست برق ابتدای بلوار آیت الله بروجردی از سمت بزرگراه شهید رجایی خبر داد.وی گفت: بخشی از تجهیزات این پست برق که حاوی مقادیر زیادی روغن است طعمه حریق شده بود که به دلیل حجم آتش، تیم های عملیاتی از ۷ ایستگاه آتش نشانی به محل فرا خوانده شدند.
بهمن نژاد با بیان اینکه مهار و خاموش کردن این آتش سوزی حدود دو ساعت زمان برده است افزود: علت وقوع حریق در دست بررسی است.وی از آتش نشانی های بندر شهید رجایی، شرکت پخش فراورده های نفتی، نیروی انتظامی و سایر ارگانهایی که در مهار آتش سوزی با سازمان آتش نشانی شهرداری بندرعباس همکاری کردند، تشکر و قدردانی به عمل آورد.
گفتنی است در این عملیات اطفا ۵۰  آتش نشان با ۱۵ خودرو آتش نشانی در محل حضور داشتند . این عملیات در ساعت ۱۳ و ۳۴ دقیقه به اتمام رسید.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها