مذاکرات هسته ای در وین 29 نوامبر از سرگرفته می شود



معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفته است در تماس تلفنی با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات هسته ای با او به توافق رسیده است.

         

به گزارش صبح ساحل، به نقل از میدل ایست نیوز: «علی باقری کنی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه شب اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای 29 نوامبر در وین از سر گرفته می‌شود.

باقری کنی در صفحه توئیتر خود نوشت که در جریان تماس تلفنی با «انریکه مورا»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکرات «با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی» با او به توافق رسیده است.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای این خبر را تائید کرد. آمریکا ضمن استقبال از ادامه مذاکرات هسته‌ای در وین اعلام کرد که «رابرت مالی»، نماینده این کشور در امور ایران از طرف واشنگتن در مذاکرات حضور خواهد داشت.

ایران و آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای وین به طور غیرمستقیم و به واسطه طرف‌های باقی مانده در برجام در حال مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای سال 2015 بودند. این مذاکرات به دنبال پیروزی «ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور ایران متوقف شد.

آمریکا درباره از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران گفته است که امکان دستیابی «سریع» به توافق با تهران وجود دارد به شرطی که ایران اراده «جدی» داشته باشد.

در بیانیه جوزپ بورل درباره آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران آمده است که انریکه مورا ریاست این گفتگوها (کمیسیون مشترک برجام) را برعهده خواهد داشت. قرار است نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه و بریتانیا در کنار نماینده ایران در این مذاکرات مستقیم حضور داشته باشند.

به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا موضوع دور جدید گفتگوها «چشم‌انداز بازگشت احتمالی آمریکا به برجام» و روشی برای «تضمین اجرای کامل و موثر» این توافق از سوی همه طرف‌ها خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها