برق سهل انگاری جان مادر و فرزند را گرفت



صبح ساحل ، حوادث -   کابل‌های برق فشار قوی در روستای کوه ‌‌بدو از توابع بندرلنگه که با  ارتفاع کمی از سطح زمین برخوردار بود جان زن 55 ساله ای را گرفت و خانواده ای را عزادار کرد. حکایت نصب این کابلها به بیش از  6 سال می گذرد و بر اساس گفته های مسوولان این منطقه، درخصوص خطرات  این کابلهای فشار قوی ، چند بار مکاتباتی با مسوولان برق استان و شهرستان خمیر انجام گرفته که راهکاری در این خصوص  بیاندیشند اما نتیجه ای در بر نداشته است تا آنکه  یک انسان  قربانی شد...

صبح روز بیست و هشتم بهمن ماه جاری،  مریم پور شفیعی 55 ساله به همراه پسر 18 ساله به نام اسماعیل جلیان و دو عروسش از ساکنان روستای نورآباد  از توابع بخش مهران بندرلنگه بودند  به روستای کوه بدو  رفتند تا برای دام هایشان علوفه جمع آوری کنند. ساعتی بعد هنگام برگشت به سوی منزل،ناگهان صدای فریاد زن میانسال روستایی که جلوتر حرکت می کرد شنیده شد همه سراسیمه به سمتش رفتند، مادر بر اثر برق گرفتگی چند متر جلوتر افتاده بود و می لرزید، پسر با هدف کمک به سرعت به سوی او شتافت  اما جریان برق  ،او را به صخره کوبید، یکی از عروسان تا خواست دست مادرشوهرش  را بگیرد او را هم برق گرفت وبه سوی پرتاب شد در این حادثه وی  از ناحیه پا آسیب دید، عروس بعدی به سرعت و با فریاد به سمت جاده حرکت کرد تا آنکه خودروی عبوری را دید...   در این حادثه زن میانسال به علت شوک ارسال شده توسط کابل های فشار قوی دچار برق گرفتگی و  باعث مرگ وی شد، پسر نیز بر اثر ضربات وارده ، دچار ضربه ی مغزی گردید که به بیمارستان لمزان و سپس به  بیمارستان بندرعباس منتقل شد و در حال حاضر تحت درمان است.

 هشدار به مسوولان

بخشدار مهران در این رابطه گفت: در منطقه‌ای که این زن جان باخته است، کابل‌های فشار قوی از ارتفاع بسیار پایینی از حد معمول برخوردار است که این امر با توجه به قرار داشتن این کابل‌ها در مسیر آمد و شد دام و گله‌های گوسفند به عنوان یک تهدید برای ساکنان آن روستاها به شمار می‌رود. صحراییان ادامه داد: در  رابطه با اصلاح شبکه  توسط دهیار و شورای کوه بدو،  از سال 91  مکاتباتی به مدیریت برق استان و همچنین شهرستان خمیر صورت پذیرفته که مدارک آن موجود است اما تاکنون جوابی ندیدیم.

وی عدم  آنتن دهی تلفن های همراه، ناهمواری های و صعب العبور بودن  راه روستایی نورآباد و کوه بدو ، عدم اورژانس جاده ای را از مشکلات این منطقه دانست.

 سابقه برق گرفتگی

 دهیار روستای کوه بدو  با تایید سخنان  بخشدار مهران ادامه داد: در منطقه که  این خانواده دچار برق گرفتگی شدند چند بار گله ها نیز قربانی که کابل های فشار قوی شدند.عبدا... بدویی با بیان اینکه بارها طی نامه های به مسوولان امر ، جهت اصلاح شبکه و پیشگیری از بروز حادثه ای، مکاتباتی انجام گرفت ادامه داد:  چندین بار مسوولان امر برای دیدن این کابل ها به محل آمدند، کروکی کشیدند و قول مساعد برای رفع چنین معضلی دادند اما متاسفانه تاکنون به وعده هایشان  عمل نکردند.وی افزود: این کابل  تا زمین یک و نیم متر بیشتر فاصله ندارد.بدویی از عدم خطوط تلفن ثابت گله کرد و گفت: در این منطقه تلفن های همراه آنتن نمی دهد و اگر در آن روز حادثه، تلفن ها خط می داد و اورژانسی در منطقه وجود داشت حتما اوضاع جسمی پسر جوان بهتر بود...

 پی گیری بی نتیجه

برای پیگیری این خبر، با تلفن همراه مدیر اداره برق شهرستان خمیر  تماس برقرار نمودیم که وی بیان داشت  پاسخ  را فقط از طریق  روابط عمومی شرکت توزیع استان هرمزگان جویا شوید، زمانی که با مسوول روابط عمومی این شرکت در استان  تماس گرفتیم وی  نیز پی گیری موضوع را طی جوابیه ای به دفتر روزنامه صبح ساحل  اعلام خواهد نمود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها