12

مهر

1403


ورزشی

14 اسفند 1392 09:35 0 کامنت

  صبح ساحل ، ورزشی -  هفته بیست‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور جمعه شانزدهم اسفندماه آغازخواهد شد.

 دراین هفته سه نماینده هرمزگان در شهرهای بندرعباس، بندرکنگ و قائمشهر به دیدار حریفان خودخواهند رفت. شهرداری بندرعباس وآلومینیوم المهدی تاحدود زیادی خیال‌شان برای ماندن درلیگ دسته اول راحت است ولی البدربندرکنگ چاره‌ای ندارد که این هفته وهفته‌های باقی‌مانده از لیگ را نیز با پیروزی پشت‌سر بگذارد تا درلیگ یک باقی بماند.

  رسیدن به جایگاه سوم

 نارنجی‌پوشان  شهرداری که درنیم‌ فصل دوم لیگ دسته اول عملکرد بهتری نسبت به نیم‌فصل اول دارند درهفته بیست‌وسوم بازی سختی مقابل نساجی‌مازندران انجام خواهند داد. شاگردان احمد سنجری که اکنون با 28 امتیاز درمکان هفتم جدول رده‌بندی گروه یک قرار گرفته‌اند درصورتی که بتوانند دربازی مقابل نساجی‌مازندران سه امتیاز کامل را به دست بیاورند امید زیادی خواهند داشت که به جایگاه سوم این گروه دست پیدا نمایند. جایگاه سومی نارنجی‌پوشان در صورتی محقق خواهد شد که تیم‌های صنعت‌نفت آبادان،‌گیتی‌پسند واستقلال اهواز مقابل حریفان خود شکست بخورند. صنعت‌نفت آبادان پس ازاین‌که هفته گذشته مقابل فولاد یزد شکست خورد سرمربی خودش ابراهیم قاسمپوررا برکنار کرد. این تیم دراین هفته دریاسوج هم کارسختی دارد زیرا یاسوجی‌ها به دنبال سه امتیاز این بازی هستند تا درلیگ یک ماندگار شوند.پیروزی یاسوج می‌تواند کمک بزرگی برای رسیدن شهرداری بندرعباس  به مکان سوم جدول رده‌بندی باشد. گیتی‌پسند اصفهان دیگر تیمی است که نباید این هفته امتیاز بگیرد یا این‌که حداقل از بازی مقابل تیم نیروی زمینی تنها به یک امتیاز دست پیدا نماید.

 

استقلال اهواز درخانه میزبان سیاه‌جامگان است.استقلال اهواز هم اگر مقابل سیاه‌جامگان گل بخورد ویا به تساوی برسد باز این شهرداری خواهد بود که با پیروزی مقابل نساجی‌مازندران به رده سوم جدول می‌آید وشانس رسیدن به پلی‌آف را برای خودش حفظ می‌کند. درسایر دیدارهای گروه اول الوند همدان درخانه با گل گهر سیرجان بازی خواهد کرد و فولادیزد هم به دیدار گهردورود می‌رود.

 

 محکوم به برد

 

قرمزپوشان البدربندرکنگ از این هفته تا پایان مسابقات لیگ یک چاره‌ای جز بردن حریفان خود را ندارد ودرواقع این تیم محکوم به بردن است. فریدون حردانی سرمربی البدربندرکنگ پس از شکست خوردن مقابل آلومینیوم المهدی از جمع قرمزپوشان جدا شد وجای خود را به اکرمی داد.این مربی هم درهفته گذشته نتوانست آمدن خودش را با پیروزی جشن بگیرد بلکه مقابل پاس همدان با نتیجه یک برصفر شکست خورد تا کار برایش به مراتب سخت‌تر شود. این تیم دراین هفته درخانه میزبان یزدلوله است.حریف یزدی البدر درجدول رده‌بندی مکان ششم را دراختیار دارد وتلاش زیادی می‌کند تا حداقل به پلی‌آف برسد واین موضوع کار را برای قرمزپوشان سخت می‌کند. البدربندرکنگ از زمانی که شش‌امتیازش توسط کمیته استیناف کم شد دیگر نتوانست جان بگیرد.

 

البدر درحال‌حاضر درمکان دوازدهم جدول رده‌بندی گروه دوم قرار دارد وبرای فرار از این جایگاه مجبور است که حریف خود را با شکست بدرقه کند. تماشاگران خوب بندرلنگه‌ای وبندرکنگی نباید دراین بازی البدر را تنها بگذارند وبا حضورشان باعث شوند تا قرمزپوشان به یک پیروزی خوب دراین مسابقه دست پیدا کنند.

 

 دیدار با قعرنشین

 

آلومینیوم المهدی هرمزگان درهفته بیست‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر مهمان پرسپولیس شمال تیم ته‌جدولی گروه«ب» می‌باشند. طوفان‌زرد هرمزگان که از زمان آمدن مجید نامجومطلق وقرارگرفتن او روی نیمکت به مراتب بازی‌های بهتری به نمایش گذاشته است . این تیم برای پیروزی مقابل پرسپولیس شمال کاربسیارسختی دارد ونباید به این دید که تیم پرسپولیس درمکان سیزدهم جدول قرار داردبازی آسانی برای زردپوشان آلومینیوم تصور کرد. پرسپولیس شمال برای باقی‌ماندن درلیگ یک مثل البدر بندرکنگ محکوم به بردن دراین مسابقه است واین کار را برای آلومینیوم المهدی دشوار می‌کند. درسایردیدارهای این گروه که همگی روزجمعه شانزدهم اسفندماه ساعت 15 آغاز خواهد شد پارس‌تهران میزبان نفت مسجدسلیمان است. مس رفسنجان در خانه با پیکان دیدار می‌کند. نفت‌وگاز گچساران با پاس همدان بازی می‌کند که نتیجه این دیدار وشکست پاس همدان می‌تواند به سود البدر بندرکنگ باشد. ایران‌جوان‌بوشهر دراین هفته درخانه با راهیان کرمانشاه بازی می‌کند. اگر بخواهیم نگاهی هم به گلزنان لیگ یک تا پایان هفته بیست‌ودوم داشته باشیم می‌بینیم که مختار جمعه‌زاده بازیکن گل‌گهر سیرجان با 13 گل زده در صدرجدول گلزنان لیگ یک قرار گرفته است. پس از این بازیکن پیمان رنجبری بازیکن نفت‌وگاز گچساران  یازده گل به ثمر رسانده است. مهدی طارمی با 10 گل عنوان سومین گلزن برتر این مسابقات را فعلاً دراختیار دارد. قاسم‌اکبری از الوند همدان، امین‌قاسمی‌نژاد از گیتی‌پسنداصفهان، یونس شاکری ازپدیده مشهد و سهیل هزار جریبی از پرسپولیس شمال تاکنون 8 گل زده‌اند وجعفر بذری بازیکن تیم آلومینیوم المهدی ورضا طاهری بازیکن استقلال اهواز هم در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور 7 گل زده‌اند.

 

دیدگاه ها (0)
img