درباره ویروس «نیوفولدر»


نویسنده: ایمان دستغیب

 یکی از ویروس‌هایی که سیستم کاربران زیادی را آلوده کرده و مشکلات زیادی را به وجود آورده، new folder است.
 
این ویروس باعث کاهش سرعت سیستم می‌شود. همچنین کارهایی چون مخفی و غیر فعال کردن قسمت‌هایی از ویندوز را انجام می‌دهد. مشکل زمانی شدت پیدا می‌کند که با آلوده شدن یک سیستم، آنتی ویروس‌های نصب شده روی آن را از کار می‌اندازد و اجازه نصب شدن هیچ آنتی ویروسی را هم نمی‌دهد. برای همین راحت ترین راه حل، نصب مجدد سیستم عامل و سپس نصب آنتی ویروس و بعد اسکن کردن فایل‌ها برای از بین بردن آن است. توجه داشته باشید که بعد از نصب مجدد سیستم عامل، به هیچ عنوان تا پایان اسکن کل هارد، فولدرها را باز نکنید؛ وگرنه روز از نو روزی از نو. شاید سوال پیش بیاید چه آنتی ویروسی قوی‌تر و مقاوم‌تر است؟ در شماره‌های بعدی همین ستون، این موضوع را کالبد شکافی می‌کنیم. ویروس‌ها جزء جدایی ناپذیر دنیای تکنولوژی هستند. برخی از آن‌ها واقعا به معنای واقعی کلمه ویروس هستند و می‌توانند به شدت تکثیر شوند. برای نصب روی سیستم عامل ویندوز 7 در قسمت سمت چپ، پنجره استارت را بالا بیاورید و سپس در قسمت سرچ  گزینه cmd را تایپ کنید.
در ویندوز 10 نیز قسمت نوار پایین گزینه سرچ وجود دارد و همین کار را انجام دهید. سپس گزینهcmd  به شکل یک پنجره مشکی رنگ را برای شما پیدا می‌کند. روی آن کلید کنید. پس از اجرا شدن cmd، این متن را تایپ کنید: «attrib -h -r -s /s /d D:\*.*» و کلید اینتر را فشار دهید. خوب دوباره همین متن را تکرار کنید اما به‌جای حرف D، اسم بقیه درایو ها را بزنید. همین کار را ادامه دهید تا تمام فولدر ها را زده باشید. حالا می‌توانید صفحه را ببنید، سیستم را ریست و چک کنید که ویروس پاک شده یا خیر. اگر جواب خیر است نا امید نشوید. دوباره صفحه cmd را باز کنید و متن‌های دستوری زیر را به ترتیب بزنید. پس از هر کدام، کلید اینتر را فراموش نکنید. توجه داشته‌باشید که باید بعد از هر خط دستوری صبر کنید تا سیستم تحلیل خود را انجام دهد و بعد خط به خط جلو بروید. ضمنا به حروف بزرگ و کوچک کدها توجه کنید.
 
”taskkill /f /t /im “New Folder.exe
”taskkill /f /t /im “SCVVHSOT.exe
”taskkill /f /t /im “SCVHSOT.exe
”taskkill /f /t /im “scvhosts.exe
”taskkill /f /t /im “hinhem.scr
taskkill /f /t /im “blastclnnn.exe”
 
پس از پایان صفحه را ببندید و ریست را انجام دهید. قطعا این بار جواب کار خود را می‌بینید و خبری از ویروس‌ها نیست. اگر باز جواب نگرفتید، باید بگویم که یک جای کار را شما اشتباه انجام داده‌اید اما جای نگرانی نیست. نرم افزارهایی صرفا برای حذف ویروس‌های نامبرده وجود دارد. کافیست اسم آن‌ها را که قسمت پایین ذکر شده، در گوگل سرچ یا در سایت‌های ایرانی به صورت رایگان دانلود کنید.
 
combofix- َAutoran.inf- Show/Hidden File - New Folder - Folder option- Autoplay.exe

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها