مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس:

پژوهش و فناوری بخش جدایی ناپذیر صنعت نفت و حوزه پالایش است



مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت :  خودکفایی در تولید بنزین در کشورمان به همه اثبات شده و آنچه که موجب تبلور اراده ملی در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در این امر شده  حاصل باورپذیری به جوانان و علم و پژوهش  ایرانی است.

         

به گزارش صبح ساحل، محمد علی دادور که در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان هرمزگان به  میزبانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس سخت می گفت با اشاره به اینکه پالایشگاه خلیج فارس  دارای رده حیاتی است  گفت : این امربه این دلیل است که   هم گاز  و هم بنزین کشور به این پالایشگاه وابسته است .
وی ادامه داد: این پالایشگاه ظرفیت اسمی ۳۶۰ هزار  بشکه بوده است  که امروزه به  ۵۴ هزار بشکه در روز می رسد و   میعانات گازی که از عسلویه به پالایشگاه می آید  پایش می شود. این مقام مسوول این را افزود:هر فاز نزدیک به ۴۰ هزار  بشکه تولید می کند، حدود  ۱۳ فاز پارس جنوبی تضمین  استحصال و برداشت آن به این پالایشگاه وابسته است.
دادور تولید بنزین در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را معادل ۴۳ میلیون لیتر در روز ذکر کرد و بیان داشت: این تولید معادل ۵۰ درصد مصرف کشور است و با وجود تحریم‌ها، گام بلندی در مهار فشارهای خارجی دشمن به کشور به شمار می‌رود.
وی اظهار داشت :  تبلور اراده ملی در پالایشگاه نفت ستاره محصول باورمندی میعانات گازی به همراه گاز استحصال می شود و اگر برداشت نشود، عملا پتروشیمیها و نیروگاه‌ها و حتی گاز برداشتی با مشکل مواجه می شود. دادور افزود: برداشت  آن  با گاز طبیعی ضروری است اما این برداشت مستمر در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به محصول تبدیل می شود و لذا این پالایشگاه مکمل فازهای مختلف پارس جنوبی است.
مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، یکی از اصلیترین تولیدکنندگان مواد اولیه و خوراک پتروشیمی‌ها  ذکر کرد. وی گفت : پژوهش و فناوری بخش جدایی ناپذیر صنعت نفت و البته حوزه پالایش است و ما در نفت ستاره یکی از اصلیترین اتکای خودمان را به پژوهشهای داخلی و توسعه دانش فنی قرار داده‌ایم.دادورساخت این پالایشگاه،  نگهداری و تداوم تولید در آن را نیز مدیون تلاش جمعی جوانان ایرانی در عرصه باورمندی به علم و تلاش دانست و گفت: این تجربه ارزشمند را می توان به دیگر بخشهای کشور نیز توسعه داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها