بهترین آنتی ویروس‌ها


نویسنده: ایمان دستغیب

اگرچه گشت و گذار در وب یا تماشای یک ویدیو می‌تواند بیضرر به نظر برسد، اما خطراتی در کمین رایانه شماست.
 
انواع مختلفی از نرم افزارهای مخرب که در غیر این صورت به عنوان بدافزار شناخته می‌شوند، می‌توانند برای نظارت بر کارهایی استفاده شوند که آنلاین انجام میدهید و شاید اطلاعات شخصی شما را به سرقت ببرند. انواع بدافزارهایی که هکرها استفاده می‌کنند اغلب تغییر می‌کنند اما می‌توانند شامل موارد زیر باشند:
*ویروسهایی که نرم افزار کامپیوتر شما را به روشهای مضر تغییر می‌دهند.
*ابزارهای تبلیغاتی مزاحم که باعث می‌شوند تبلیغات مزاحم روی صفحه نمایش شما ظاهر شوند.
*نرم افزارهای جاسوسی که از طریق آن شخصی می‌تواند فعالیتهای محاسباتی شما را کنترل کند.
*باج افزار که می‌تواند کامپیوتر شما را قفل کند و تا زمانی که هزینه‌ای پرداخت نکنید، آن را غیرقابل استفاده کند.
*کرم‌ها، بیت‌هایی از کد نرم‌افزاری هستند که می‌توانند از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر پخش شوند.
 
هکرها از ترفندهای دیگری نیز استفاده می کنند. یکی از روش‌های رایج «فیشینگ» نام دارد که در آن شخصی سعی می‌کند شما را فریب دهد تا از یک وب‌سایت جعلی (مانند وب‌سایت بانک شما) برای سرقت اطلاعات شخصی شما استفاده کند. خبر خوب این است که نرم افزارهای آنتی ویروس مانند Bitdefender و Norton که هر دو در رتبه بندی بهترین نرم افزار آنتی ویروس 2021 قرار گرفته‌اند، می توانند به محافظت از شما و رایانه شما در برابر این تهدیدات کمک کنند. با این حال، هیچ جایگزینی از گذرواژه‌های قوی و سایر اقدامات امنیتی اینترنت بهتر نیست. نرم‌افزار آنتی‌ویروس می‌تواند اطلاعات و فایل‌های ارسال‌شده به رایانه شما را در زمان وبگردی، ارسال ایمیل، پخش ویدئو یا انجام هر کار دیگری به صورت آنلاین، اسکن کند. این نرم افزار به شما هشدار می‌دهد که روی هیچ وب سایت یا فایلی که ممکن است تهدیدی برای امنیت اینترنت شما باشد، کلیک نکنید. علاوه بر این، اگر به طور تصادفی بدافزار را بر روی رایانه خود دانلود کنید، نرم افزار آنتی ویروس سعی می کند قبل از ایجاد آسیب، آن را قرنطینه و حذف کند. نحوه رفتار ویروسها و هدف نهایی آنها در طول سالها تغییر کرده است، اما به طور کلی هدف یکی است وآن سرقت پول شماست. بستههای محافظت از آنتی ویروس از شرکتهایی مانند McAfee و Avast ویژگیهای اضافی را ارائه میدهند؛ شامل یک شبکه خصوصی مجازی  VPN که فعالیتهای آنلاین شما را پنهان می کند، یک فایروال که ترافیک شبکه را نظارت میکند، کنترلهای والدین برای محافظت از کودکان و یک مدیریت رمز عبور برای رمزگذاری به شما ارائه میدهد. در ادامه تعدادی از آنتی ویروسهایی را به شما معرفی می‌کنم که تجربه و آزمایشات مکرر نشان دادهاست بهترین هستند.
 
ESET* : 
دارای بسته‌های سطح بالاتری در قالب ESET Internet Security و Smart Security Premium است و ترکیب خوبی از ویژگی‌ها را اضافه می‌کند، اما برخی از این ویژگی‌های اضافی ضعیف هستند. با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از آزمایشگاه‌های مستقل گزارش‌های کمی نگران‌کننده ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد حفاظت ESET کمی متزلزل است، اما برخی دیگر به نتایج مثبت‌تری رسیده‌اند. قیمت این آنتیویروس از دویست و هفتاد هزار تومان تا ششصد هزار تومان است.
McAfee* : 
از منابع رایانه شخصی شما استفاده نمی کند. همچنین تعداد زیادی ویژگی به ویژه برای یک محصول پایه، ارائه می‌شود. حتی اگر همه آنها از بالاترین کیفیت برخوردار نباشند، در ازای پول خود چیزهای زیادی دریافت میکنید. این شامل یک فایروال هوشمند، یک VPN یکپارچه (با استفاده از TunnelBear) با داده های نامحدود، یک فیلتر هرزنامه با کیفیت، صندوق ذخیره فایل امن و برخی از گزینه های افزایش سرعت کامپیوتر است. McAfee AntiVirus Plus از همه دستگاه‌های Windows، Android، macOS و iOS در خانواده شما محافظت می‌کند. اگرچه در پلتفرم‌های Apple کمتر عمل می‌کند. قیمت آن از ۴۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است.
 
Kaspersky* : 
آزمایشگاه کسپرسکی راه‌حل‌های امنیت سایبری را برای مصرف‌کنندگان و مشتریان شرکت‌ها و دولتی ارائه می‌کند. Kaspersky North America در سال 2004 با دفاتری در ماساچوست تاسیس شد. در حالی که شرکت مادر در سال 1997 در سنت پترزبورگ، روسیه تاسیس شد. اکنون در 200 کشور و منطقه فعالیت میکند، دارای 35 دفتر در 31 کشور است، بیش از چهار هزار کارمند دارد و حدود 400 میلیون کاربر مصرف کننده و سازمانی دارد. در حدود یک سال گذشته چیز جدیدی توسط کسپرسکی معرفی نشده است و هیچ یک از بستههای کسپرسکی شامل VPN کامل یا محافظت در برابر سرقت هویت نمی شود. قیمت هم از 330 هزار تومان تا یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان است.
 
AVG Online Security* :
 بخشی از نرم افزار Avast است و آنتی ویروس، امنیت سایبری، حریم خصوصی، و راه حل های بهینه سازی سیستم را مانند برادر شرکتی خود ارائه می دهد. دو بسته نرم افزاری اصلی آنتی ویروس AVG عبارتند از AVG Internet Security و جامع تر AVG Ultimate که بسته جداگانه Secure VPN شبکه خصوصی مجازی شرکت و TuneUp، نرم افزار بهینه سازی سیستم شرکت را در بر می گیرد. AVG همچنین AntiVirus Free را ارائه می‌کند، یک راه‌حل اصلی ضد بدافزار/آنتی ویروس بدون هزینه. AVG که در سال 1991 در جمهوری چک تأسیس شد، توسط شرکت امنیت سایبری آواست چک در جولای 2016 به مبلغ 1.3 میلیارد دلار خریداری شد. این شرکت ترکیبی اکنون دومین سهم بازار نرم افزار آنتی ویروس در سراسر جهان را دارد و از محصولات AVG و Avast پشتیبانی می کند. دفتر مرکزی سازمان ترکیبی Avast/AVG در پراگ قرار دارد و این شرکت بیش از 1700 کارمند دارد و بیش از 435 میلیون مشترک از آن استفاده می کنند. امنیت اینترنت و تولید بهترین مجموعه آنتی ویروس مقرون بصرفه هدف AVG بوده.از طرف دیگر، Avast نسبت به بسیاری از برنامه های آنتی ویروس رقیب کمی بیشتر بر عملکرد سیستم تأثیر می گذارد، و زمان اسکن بدافزار آن نیز در مقایسه با برخی از آنها کمی کند است. اقدامات متقابل ضد فیشینگ نیز به اندازه رقبای برتر موثر نیستند، اما با توجه به این موضوع، حفاظت از ویروس اصلی ارائه شده در اینجا به اندازه کافی قوی است و Avast در آخرین دور آزمایش توسط آزمایشگاه‌های مستقل بسیار خوب عمل کرد. قیمت هم از ۳۹۰ هزار تومان تا یک میلیون است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها