12

مهر

1403


ورزشی

23 فروردین 1393 08:59 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی -  درپایان هفته بیست و چهارم و پایانی لیگ دسته اول فوتبال ایران تیم‌های نفت مسجد سلیمان و پدیده مشهد توانستند جواز صعود مستقیم به لیگ برتر فوتبال ایران را به دست آورند. در این هفته سه نماینده هرمزگان در شهرهای بندرعباس، بوشهرو اهواز به دیدارحریفان خود رفتند.

 

از گروه "الف" رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور تیم شهرداری بندرعباس در اهواز به دیداراستقلال این شهررفت.

شاگردان احمدسنجری درتیم شهرداری که این بازی برایشان اهمیت زیادی نداشت وتنها با اما واگر می توانستند به جایگاه سوم جدول رده بندی این گروه بیایند درمقابل تیم اهوازی دوبردو به کار خودپایان دادند. دراین مسابقه که در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شدرضا طاهری در دقایق 40 ( پنالتی ) و47 برای تیم استقلال اهواز گل زد و زننده گل های تیم شهرداری بندرعباس توحید غلامی در دقیقه چهار وپژمان شاکری در دقیقه 70 بود. شهرداری با این تساوی ودر پایان ماراتن لیگ یک با 32 امتیاز مکان ششم گروه اول را از آن خود کرد. بعد از پدیده مشهد که از این گروه به طورمستقیم به لیگ برتر راه یافت ، سیاه جامگان دیگر تیم مشهدی هم به پلی آف رسید. تیم های گهردورود، الوند همدان و شهرداری یاسوج هم از این گروه با لیگ یک خداحافظی کردند.دردیدارهای گروه ب دوشکست برای دونماینده هرمزگان رقم خورد. در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس تیم آلومینیوم المهدی میزبان نفت مسجدسلیمان بود. آلومینیوم که خیالش بابت ماندن در لیگ راحت بودتنها برای ارائه یک بازی جوان مردانه پای به میدان گذاشت تا حقی از تیمی دراین گروه برای رسیدن به لیگ برتر پایمال نشود.

 آلومینیوم المهدی در این مسابقه در دقیقه 31توسط حکیم نصاری دروازه اش باز شدو بعد از آن هرچه تلاش کردتابه گل مساوی دست پیداکنند موفق نشد وبازی را واگذارکرد تا درپایان این فصل ازمسابقات لیگ برتر با 31 امتیازمثل شهرداری بندرعباس جایگاه ششم را از آن خودکند.نفت مسجد سلیمان با این پیروزی به لیگ برتر راه یافت و تیم پیکان هم با پنج گلی که درون دروازه پرسپولیس شمال جای داد به استقبال سیاه جامگان رفت تا بازی پلی آف را با این تیم برگزار کنند. از حاشیه های این بازی می توان به خداحافظی  لوییزفرناندو سنگربان آلومینیوم هرمزگان پس از پنج سال فعالیت ازاین تیم ذکر کرد. حضور مسولان سیاسی خوزستان و شهر اهواز و هواداران زیادی که با 4دستگاه اتوبوس به بندرعباس آمده بودند و پخش مستقیم رادیویی و تلویزیونی این بازی از شبکه خوزستان و این که تمامی بازیکنان تیم آلومینیوم هرمزگان با پیراهن فرناندو به زمین مسابقه آمده بودند وهواداران تیم آلومینیوم به پاس زحمات چندساله این دروازه بان برزیلی چند دقیقه وی را مورد تشویق قرار دادند از دیگر حواشی این بازی بود.

در حساس ترین بازی هفته پایانی لیگ دسته اول برای فوتبال هرمزگان تیم البدربندرکنگ که به شدت خطر سقوط به لیگ دسته دوم را احساس می کرد در بوشهربه دیدارایرانجوان رفت. البدربندرکنگ که از دقیقه 40 بازی با اخراج سیدرضا طلبه 10 نفره به بازی ادامه می داد دردقایق ۶۰ و ۸۲ توسط مهدی طارمی دروازه اش باز شد و تنها در دقیقه ی ۷۷ توسط علی اسکندریان توانست یکی از دوگل خورده را جبران کند. البدربندرکنگ که خوب می دانست اگردربازی پاس وابومسلم بازی به سود پاس تمام شود دیگر هیچ امیدی برای ماندن در لیگ یک نخواهدداشت و این اتفاق هم برایش افتاد و تا زمانی که رای دادگاه ورزش به سود این تیم اعلام نشود باید این تیم را سقوط کننده به لیگ دسته دوم دانست. در گروه دوم تیم‌های پرسپولیس شمال، البدر بندرکنگ و ابومسلم مشهد به لیگ دسته دوم فوتبال ایران سقوط کردند.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم المهدی هرمزگان:

افسوس زیادی می خورم

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم المهدی هرمزگان گفت: تیم آلومینیوم در این بازی جوانمردانه بازی کرد و نشان داد که از هر تهمتی مبرا است.مجید نامجو مطلق افزود: دیداری که به نمایش گذاشتیم مستحق پیروزی و کسب سه امتیاز لازم بودیم که متأسفانه با بی دقتی نتوانستیم توپ های خود را به گل تبدیل کنیم.وی با تمجید از عملکرد شاگردانش نیز اظهار کرد: تک تک بازیکنانم از جان مایه  گذاشتند و خستگی در ساق هایشان پس از سوت داور در دقیقه 90 مشهود بود و از تمامی آن ها راضی هستم.نامجو مطلق با بیان این که  باید افسوس آن را بخوریم چرا آلومینیوم نتوانست راهی لیگ برتر شود، تصریح کرد: از زمان حضورم در تیم آلومینیوم با توجه به پتاسنیلی که در این تیم سراغ داشتیم توانستیم این تیم را از بحران خارج کنیم و تیم را به میانه بالای جدول بکشانیم و نخستین شکست خانگی خود را تجربه کردیم. وی با اشاره به این که به تیم نفت مسجد سلیمان تبریک می گویم، خاطرنشان کرد: این تیم از پتانسیل مناسبی برخوردار بود و به طور حتم جوان های مسجد سلیمانی می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان:

فصل بعد تیمی متفاوت از مسجد سلیمان خواهید دید

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان گفت: این پیروزی حق مردم مسجد سلیمان بود و به طور قطع نشان دادیم چیزی جز صعود به لیگ برتر استحقاق زردپوشان مسجد سلیمان نیست.بهروز مکوندی افزود: دیدار جذاب و تماشاگرپسندی از هر دو تیم شاهد بودیم که تیم آلومینیوم به خوبی و جوانمردانه و بدون هیچ حرف و حدیثی مردانه جنگید.

وی با بیان این که به بازیکنانش افتخار می کند، اظهار کرد:  مردان نفت مسجد سلیمان نشان دادند که استحقاق حضور در لیگ برتر را دارا هستند و این پیروزی و موفقیت پس از سال ها انتظار تقدیم به هوادارانی می کنیم که در فصل گرما و سرما همواره حامی تیم محبوب خود بودند.

مکوندی در خصوص سومین سهمیه استان خوزستان در لیگ برتر نیز تصریح کرد: نباید در خواب این صعود بخوابیم و باید تمامی فکر خود را معطوف حضور تیم مسجد سلیمان در لیگ برتر کنیم و به همگان قول می دهم فصل بعدی تیمی متفاوت از نماینده استان خوزستان خواهید دید.سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان اضافه کرد: تاکنون هیچ پیشنهادی برای تمدید قراردادم نشده است و امیدوارم طی روزهای آینده بتوانیم با آسودگی خاطر در این خصوص صحبت کنیم.وی در پایان گفت: بی صبرانه منتظر حضور در مسجدسلیمان و شرکت در جشن صعود به لیگ برتر هستیم تا این شادی را با یکدیگر تقسیم کنیم.

سرمربی تیم البدر بندر کنگ:

به خواسته‌‌های خودمان دست نیافتیم

سرمربی تیم البدر بندر کنگ گفت: تیم البدر کنگ به خواسته‌های خود که ماندگاری این تیم در لیگ دسته اول باشگاه های کشور بود، دست نیافت.جهانبخش جعفری پس از این که تیمش در مقابل تیم ایران جوان  بوشهر شکست خورد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بازی خوبی بود ولی متاسفانه ما در دو بازی پایانی با دو تیم مدعی صعود به لیگ برتر بازی کردیم که تیم‌های پیکان تهران و ایران جوان بوشهر بود.وی با بیان این که تیم البدر به خواسته‌های خود دست نیافت تصریح کرد: تیم البدر کنگ به خواسته‌های خود که ماندگاری این تیم در لیگ دسته اول باشگاه های کشور بود دست نیافت.سرمربی تیم البدر بندر کنگ افزود: ما هنوز به‌دنبال شش امتیازی که ازاین تیم کسر شده هستیم و تا آخرین لحظه از حق‌مان دفاع می‌کنیم.جعفری در زمینه بازی دو تیم پاس همدان و ابومسلم مشهد گفت: این بازی که با برتری 5 بر 2 به نفع پاس همدان به پایان رسید از قبل به مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده بودم که نظارت کافی بر این بازی داشته باشید ولی متاسفانه هیچ نظارتی نشد.

سرمربی تیم ایرانجوان بوشهر:

حمایت کافی از ما نشد

سرمربی تیم ایران‌جوان بوشهر گفت: تیم فوتبال ایران‌جوان بوشهر  یکی از سخت‌ترین بازی‌ها داشت و سبب ناکامی تیم در این فصل عدم حمایت مسئولان از این تیم بود. غلامرضا دلگرم پس از برد تیمش در مقابل البدر بندر کنگ، با بیان این که یکی از سخت‌ترین بازی‌های تیم ایران جوان بوشهر بود، اظهار کرد: گرچه ما  پیروز میدان بودیم ولی این برد برای ما خوش یمن نبود.وی با اشاره به این که نبود حمایت لازم تیم ایران‌جوان بوشهر از صعود به لیگ برتر بازماند تصریح کرد:  سبب ناکامی تیم ایران‌جوان بوشهر دراین فصل عدم حمایت مسئولان از این تیم بود.سرمربی تیم ایران‌جوان بوشهرگفت: با توجه به این که تیم ایران‌جوان بوشهر در 17 هفته درصدر جدول به سر می‌برد ولی این تیم در نیم فصل دوم به سبب عدم بودجه لازم نتوانستیم به خواسته‌هایمان که همان صعود به لیگ برتر است دست یابیم.

دلگرم تاکیدکرد: مسئولان نمی‌خواستند تیم ایران جوان بوشهر به لیگ برتر صعود کند.

دیدگاه ها (0)
img