معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

دانش آموزان با علائم خفیف کرونایی به مدرسه نروند



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به اینکه مدارس یکی از مکان های عمومی انتشار ویروس کرونا در جامعه است لذا خانواده ها از فرستادن فرزندانشان با علائم بیماری خفیف به مدرسه خودداری کنند.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر عبدالجبارذاکری»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز یکشنبه گفت: همچنین  مدیران و معلمان نیز در صورت حضور دانش آموزان با علائم بالینی هر چند مختصر از ورود دانش آموز به کلاس جلوگیری نمایند. وی افزود: مسوولیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس برعهده آموزش و پرورش و در هر مدرسه مستقیم زیر نظر مدیر مدرسه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: همکاران حوزه بهداشتی در دفتر سلامت خانواده و مدرسه نیز تمام این نظارت‌ها را خواهند داشت و  از والدین نیز درخواست می‌شود که هر کدام از آن ها به عنوان یک ناظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نظارت نمایند و در صورت هر گونه کوتاهی مراتب را اعلام نمایند.

  

تمامی افراد با داشتن علائم خفیف سرماخوردگی حداقل هفته اول خود را در منزل قرنطینه کنند


 «دکتر فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: رعایت قرنطینه در بیماران با علائم بالینی کم و مشابه سرماخوردگی، یک اصل مهم در کنترل و مهار کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی است که متأسفانه این روزها بسیار کمرنگ شده است. نوروزیان ادامه داد: با افزایش میزان واکسیناسیون، از یک سو موارد ابتلا و از سوی دیگر شدت علائم بیماری کرونا در افراد واکسینه شده کاهش پیدا کرده، که این منجر به رعایت نکردن قرنطینه در جامعه شده است. وی بیان داشت: افراد با تصور اینکه دچار سرماخوردگی ساده شده اند، قرنطینه نمی‌مانند و به راحتی در جامعه و محل کار خود حضور می‌یابند و ندانسته موجب انتشار و انتقال بیماری در جامعه می‌شوند.


 نوروزیان تاکید کرد: بیشتر سرماخوردگی‌ها در این روزها ناشی از کرونا بوده، زیرا بیشتر افراد واکسن تزریق کرده و ایمنی دارند و ممکن است این بیماری را به صورت سرماخوردگی خفیف تجربه می کنند. وی ادامه داد: طبق نظر کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی به منظور کنترل بیماری لازم است تمامی افراد با داشتن علائم خفیف سرماخوردگی حداقل هفته اول خود را در منزل قرنطینه کنند و در صورتی که حالشان رو به بهبود بود می‌توانند یک هفته بعد به محل کار مراجعه کنند اما پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها