بازدید وزیر اقتصاد از اداره کل گمرک و اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان:

دستور سریع برای شبانه‌روزی شدن گمرک و بنادر بندرلنگه صادر شد


نویسنده: سامیه طهورنیان

احسان خاندوزی در ادامه بازدید از شهرستان بندرلنگه از اداره گمرک و دریانوردی این شهرستان بازدید کرد.
 
به گزارش صبح ساحل، در این سفر «نوروزی»، مدیر گمرک بندرلنگه و «قاسم عسکری نسب»، مدیر بنادر لنگه به تشریح مشکلات این بندر پرداختند.
عسکری نسب با اشاره به رتبه یک بودن بندر لنگه در بحث تردد شناورها و صادرات خودرو،گفت: رشد ۱۵۰ درصدی رشد صادرات داشته و دارای جایگاه پنجم در بین بنادر هستیم.
عسکری نسب با تشریح آمارهای ۹ ماهه نخست سال جاری در بحث ترانزیت و صادرات کالا از این بندر گفت: ظرفیت بنادر لنگه بیش از این نیست و نیازمند ایجاد یک بندر جدید یا افزایش گنجایش و ظرفیت بندر خود هستیم.
مدیر بنادر و دریانوردی لنگه افزود: بحث هایی چون تخفیف های گمرکی دیگر بنادر موازی لنگه باعث رکود این بندر شده است. لذا خواهشمندیم که یک سری رویه های دیگر بنادر را شامل بندر لنگه کنند تا این بندر نیز بتواند از ظرفیت خود بیش از پیش استفاده کند.
عسکری نسب افزود: ما بین دو منطقه آزاد قرار داریم با همان موقعیت اما مزایای منطقه آزاد را نداریم.
مدیر بنادر لنگه در ادامه گفت: همین مسئله تخفیف ها موجب رونق بندر می شود که هنوز شامل ما نمی شود.
در ادامه «نوروزی»، مدیر گمرک بندرلنگه از لزوم ۲۴ ساعته بودن بندر لنگه گفت. این مقام مسئول افزود: برخی از کالاها نیازمند ترخیص فوری هستند که همین مسئله اهمیت ۲۴ ساعته بودن بندر را بیان می کند.
در این بازدید امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به اینکه عامل کندی شهرستان بندرلنگه، موانع بر سر راه بندر این شهر است، خواستار دستور و پیگیری وزیر اقتصاد برای تسریع در احداث بندر جدید برای بندر لنگه شد. 
احسان خاندوزی پس از ارزیابی ها و گفتگو با مدیران مجموعه بنادر و دریانوردی لنگه، دستور فوری رسیدگی به مسئله ۲۴ ساعته شدن بندر لنگه را صادر کرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها