مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد:

آغاز اجرای طرح تشدید نظارتی دامپزشکی استان هرمزگان



   
مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان از آغازاجرای طرح ملی تشدید نظارتی دامپزشکی ویژه ایام پایانی سال، تعطیلات نوروز و ماه رمضان خبرداد.
    
به گزارش صبح ساحل، محمد جانباز در جمع خبرنگاران گفت: این طرح در سطح استان توسط گروه های عملیاتی نظارتی دامپزشکی از 15 اسفندجاری آغاز شده و تا 15 اردیبهشت 1401 پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
وی افزود: 55 نفر ناظر بهداشتی و شرعی شامل 39 نفر دامپزشک و بازرس بهداشتی و 16 نفر ناظر شرعی، کار نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان را بر عهده دارند. 
مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان، ادامه داد: از جوجه ریزی تا مرحله تولید و استحصال گوشت مرغ و عرضه آن به مصرف کننده، تحت نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی انجام می شود. وی اظهارداشت: روزانه از جوجه ریزی واحدهای مرغداری در سطح استان و کشتار مرغ نظارت می شود.
جانباز با اشاره به اجرای گشت های مشترک با دیگر دستگاه ها علاوه بر اجرای طرح تشدید نظارتی دامپزشکی گفت: با اجرای این طرح های نظارتی، می کوشیم تا در ارتقاء سلامت و حفظ زنجیره تأمین تولید و مصرف فرآورده های خام دامی، نقش بسزایی داشته باشیم. وی در پایان افزود: مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان تصریح کرد: به منظور حفظ بهداشت و سلامت جامعه، شهروندان فرآورده های خام دامی را از مراکز مجاز عرضه تحت نظارت های بهداشتی دامپزشکی، تهیه نمایند. مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان نیز دراین نشست از نظارت های شرعی در کنار نظارت های بهداشتی دامپزشکی خبر داد. 
حجت الاسلام و المسلمین رضا حمزه ای گفت: 16 نفر ناظر شرعی از طلاب دینی آموزش دیده در اجرای این طرح ملی تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی بر عرضه فرآورده های خام دامی همراه ناظرین بهداشتی دامپزشکی خواهند بود تا غذای حلال و طیب بر سر سفره مردم، مهیا گردد.
 وی تصریح کرد: هم استانی ها در زمان خرید ماهی دقت کافی و لازم را داشته باشند و از خرید ماهی بدون فلس و پولک و برخی آبزیان حرام که عبارتند از ماهی مرکب، صدف، کولی، خرچنگ و گربه ماهی، خودداری نمایند و از متولیان بازار نیز انتظار می رود با جمع آوری این گونه آبزیان حرام از بازار، مردم شاهد بازاری سالم از نظر شرعی و بهداشتی باشند. 
سید امیر مختار بهاری رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره کل نیز اظهار داشت: 13 اکیپ ثابت و 16 اکیپ سیار متشکل از 39 نفر دامپزشک و بازرس بهداشتی و 16 نفر ناظر شرعی، کار نظارت بهداشتی و شرعی اجرای این طرح را برعهده دارند که در این طرح از ظرفیت دستگاه هایی نظیر تعزیرات حکومتی و جهادکشاورزی و سایر دستگاه های متولی دیگر نیز استفاده می شود. 
وی ادامه داد: علاوه بر اکیپ های اعلام شده در بخش دولتی، 193 نفر دکتر دامپزشک و سایر رده های دامپزشکی، به عنوان ناظرین فنی بهداشتی بخش خصوصی، در واحدهای پرورشی و صنایع وابسته به دام تحت نظارت دامپزشکی در سطح استان، کار نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره را بر عهده دارند که فعالیت این عزیزان تحت نظارت حاکمیتی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان می باشد و عهده دار کمک به نظارت بهداشتی دامپزشکی و تأمین سلامت جامعه در استان، کشور و بازارهای فرا ملی، هستند.
      
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها