مسابقات شتر دوانی کشوری به میزبانی جاسک

شتر سوران آبشورک و سیریک درخشیدند



به مناسبت سال جدید و به همت شورای روستای گروک یکدوره مسابقه شتر دوانی کشوری به میزبانی استان هرمزگان شهرستان جاسک با شرکت شتر سوران جوان و بزرگسال در پیست شتر سواری روستای گروک بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.
به گزارش صبح ساحل، در پایان یک روز رقابت گرم و دیدنی نفرات برتر برگزیده شدند و شتر سوران آبشورک بندرعباس و گروگ سیریک خوش در خشیدند. در دور اول رده سنی بزرگسالان که شرکت کنندگان به مسافت دو هزار و ۴۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند  فرزاد احمدی از روستای آبشورک بندرعباس زودتر از خط پایان گذشت‌، عامر حیدری از روستای گروگ سیریک و حسین محمدی پور دیگر سوارکار آبشورکی به ترتیب دوم و سوم شدند.
گروه جوانان سه شتر سوار شایسته داشت که  این سه شتر سوار جوان با نمایش خوبی که ارئه دادند تماشاگران را دوباره به سوی خود معطوف کردند. در این میان پس از کسب عنوان قهرمانی عبدی رستمی از سیریک و نایب قهرمانی عالی نخلی زاده از جاسک و عبدالله تاتا از قشم در جایگاه سوم قرار گرفت. در این دو پیکارهای گروه سنی ۴۶ نفر شتر سوارانی از شهرستان جاسک‌، سیریک‌‌‌، بندر خمیر‌، بندرعباس و قشم حضور داشتند.
در مراسم اهدا جوایز این مسابقات علی مهرانی فرماندار شهرستان جاسک‌، مسئول امور دام جهاد کشاورزی استان‌، رئیس شورای بخش مرکزی‌، رئیس ورزش و جوانان‌، مسئول دفتر نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از بزرگان روستا حضور داشتند.
فرماندار جاسک در این مراسم ضمن تبریک سال جدید اظهار داشت: از سوی رهبر معظم انقلاب امسال بنام سال تولید دانش بنیان و اشتغالزایی مزین شده است و همه ما باید در جهت تحقق شعار سال جدید و اجرای دستور مقام معظم رهبری گام برداریم.
وی از مسولین و متولیان برگزاری مسابقه شتر سواری تشکر کرد و گفت: توجه به ورزش اصیل بومی و محلی شتر سواری باید در دستور کار متولیان ورزش شهرستان باشد. 
گفتنی است‌، در برگزاری این مسابقات محمد بهروجه، علی پیاپ، علی انصاری، پیرداد لاهی، حسین پیروان، حسین طاهری، یعقوبی فر،  قیصر زاده، زارعی و میسوری همکاری لازم را داشته اند.
   شتر سوران آبشورک و سیریک درخشیدند
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها