12

مهر

1403


ورزشی

23 آذر 1390 12:06 0 کامنت

صبح ساحل، ورزشی _  اینکه سرنوشت استخر رودان به کجا ختم می شود برهمگان پوشیده است. استخری که طی 2 سال چهاربار افتتاح شد وبعضی‌ها آن را جزو شاهکارها وعملکرد بسیارعالی خود دانستند اما  در گیری این روزهای یک رئیس پیگیر در هیات شنای آن شهرستان ومتولیان ورزش استان پشت‌پرده‌های آن را تا حدودی آشکار کرده است. 

دراین رودررو دلواپسی ودلایل ابراهیم طبیبی رئیس هیات شنای رودان، فرماندار اسبق این شهرستان وپیشین پارسیان و پاسخ محمد مهدی جهانبخش معاون ورزشی اداره کل ورزش وجوانان هرمزگان را خواهید خواند.

غیراستاندارد:پس از اینهمه تبلیغات و سروصدا پیرامون احداث استخر رودان پس از دوسال بهره‌برداری از این مکان ورزشی، طبیبی که از سه ماه پیش ریاست هیات شنا را برعهده گرفته اعلام کرد: یک استخر غیراستاندارد درست کرد‌ه‌اند که به جای سقف کاذب یا گالوانیزه از پشم شیشه و توری استفاده شده وبه علت رطوبت هوا، توری‌ها زنگ زده وبه داخل آب می‌ریزد وپشم‌شیشه‌ها هم درحال ریختن درون استخر است که از لحاظ بهداشتی بسیار نامناسب و سرطان‌زا است.

تحویل موقت:اغلب روی تحویل موقت استخر توسط شرکت توسعه وتجهیز اماکن ورزش کشور که یک شرکت پیمانکار تهرانی می‌باشد سرپوش می‌گذاشتند اما این مقام مسوول با صراحت بیان نمود: سال 1387 این استخر به صورت موقت تحویل اداره تربیت‌بدنی پیشین رودان شده و مقرر شده بود تا درزمان استفاده آزمایشی مشکلات آن برطرف گردد وبه صورت دایم تحویل شود که این اتفاق نیفتاده است.

طرح ملی:رئیس هیات شنای رودان با اذعان به اینکه پاسخگو نواقصات این طرح ملی چه کسی است افزود: سقف و نقص فنی موتورخانه، مشکلات اساسی این استخر هستند و هزینه‌های میلیاردی این مکان بی‌فایده بوده است واین سوال پیش می‌آید که حفظ بیت‌المال وپیگیری نارضایتی مردم برعهده چه اداره یا ارگانی می باشد؟

درآستانه تعطیلی:هشدار طبیبی به تعطیلی استخر موضوع دیگری بود که مطرح شد، طبق اظهارات وی پشم‌شیشه سرطان ریه می‌آورد واز سوی دیگر دونفرکارگر روزی 2 تا 5 ساعت مجبورند توری‌هایی که دراستخر می‌ریزد جمع‌آوری کنند بنابراین با ادامه این وضعیت تنها استخر شهرستان رودان تعطیل خواهد شد.

هیچ مسوولی پاسخگو نیست:این موضوع که هیچ مسوولی به این مشکل رسیدگی نمی‌کند شاید برای خیلی از مسوولان سنگین تمام شود ودستور اکید برای بررسی شرایط آن را صادر کنند. رئیس هیات پیگیر ودلسور رودانی تاکید کرد در مجمع اخیر هیات شنای استان معاون ورزشی اداره کل ورزش وجوانان با صراحت گفت: که سریعاً این مشکل را برطرف می‌کنم، اما پس از آن بیش از 10 روز جواب تلفن مرا نداد تا مجبور شوم حضوری به دفترشان مراجعه کنم ودراین دیدار اعلام کرد: منظورم از رفع مشکل پیگیری آن است.

پاسخ متولیان ورزشی:جهانبخش با تاکید براینکه اداره کل ورزش وجوانان نه به عنوان مشاور و پیمانکار بوده ونه به عنوان ناظر وتنها یک بهره‌بردار است. که با توجه به مشکلات این استخر هنوز تحویل قطعی نگرفته است. معاون ورزشی اداره کل ورزش وجوانان اضافه کرد: شرایط استخر رودان مثل ورزشگاه 20 هزار نفری بندرعباس است که به عنوان یک پروژه ملی باید بودجه‌اش از وزارت‌خانه تامین شود به همین دلیل هم‌ ما نمی‌توانیم برای رفع مشکلات آن سرمایه‌گذاری کنیم ولی با جدیت مکاتبات و مکالمات تلفنی وپیگیری‌های حضوری مان را انجام می‌دهیم تا به نتیجه مطلوبی برسیم. این مقام مسوول ادامه داد:‌مدیر وهمکاران دفتر فنی دراین اداره کل واکبر زعیم‌کار دراداره ورزش و جوانان رودان نیز پیگیری می‌کنند ولی پیمانکار اصلاً کارش را خوب انجام نداده اما باید به تعهداتش پایبند باشد.  

 جهانبخش درپایان افزود: منظور من پیگیری بوده واین کار را انجام می‌دهم.

 

دیدگاه ها (0)
img