استاندار هرمزگان:

احداث ۳۵۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای مردم هرمز در دستورکار قرار گرفت/ بندر فعلی هرمز در شان مردم این منطقه نیست



استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۳۸۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن جزیره هرمز ثبت نام کرده‌اند، گفت که برنامه ریزی لازم برای زمین، تامین زیرساخت‌ها و مجری ساخت برای ۳۵۰ واحد گرفته شده است.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان شامگاه پنجشنبه پس از برگزاری نشست توسعه زیربنایی جزیره هرمز با اشاره به اینکه یکی از مسائل عمده مرتبط با جزیره بحث تامین مسکن است، گفت: برای ۱۰۰ واحد احداث شده و نحوه واگذاری آن به متقاضیان و تامین زیرساخت‌های این واحدها نیز در نشست امروز تصمیم گیری شد. دوستی همچنین با تاکید بر اتخاذ تصمیم‌های مهم برای کاهش مشکلات و مسائل جزیره هرمز، از عزم جدی استانداری برای حضور در تمامی بخش‌ها و احصا مشکلات و تصمیم گیری جامع برای حل این مشکلات و بهره‌برداری از ظرفیت‌های مناطق مختلف استان خبرداد.


استاندار هرمزگان اظهارداشت: هرمزگان ۴۰ بخش دارد و با توجه به اینکه برخی از بخش‌ها مسائل و مشکلات مشابهی دارند در نیمه اول سالجاری با سفر هفتگی در روزهای پنجشنبه به یک بخش و مجموع ۲۵ بخش مسائل و مشکلات مردم استان احصا می‌شود و در نیمه دوم سال نیز بر پیگیری و عملیاتی سازی مصوبه‌ها متمرکز خواهیم شد. دوستی گفت: امروز در نخستین هفته سفرها، مهمان مردم جزیره هرمز بودیم که در این سفر معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند و یک نشست چهار ساعته برگزار شد که تصمیم ها و مصوبه‌های خوبی برای توسعه این جزیره در پایان جلسه داشتیم.


وی آزادسازی ظرفیت‌های معطل مانده جزیره هرمز را یکی از مصوبه‌های نشست امروز برشمرد و تصریح کرد: دیگر مصوبه مهم امروز در حوزه بندری جزیره هرمز و طرح توسعه جامع بندر هرمز بود، این طرح به گردشگری دریایی و مباحث شیلاتی کمک شایانی خواهد کرد. استاندار هرمزگان ادامه داد: بندر فعلی هرمز در شان مردم شریف این منطقه نیست و به طور حتم بایستی در قالب طرح توسعه تغییرات ملموسی در آینده شاهد باشیم.

دوستی یادآورشد: در سفر رییس جمهور به جزیره هرمز نیز تصمیم‌های خوبی برای این جزیره اتخاذ شد و در این نشست نیز بر روی دستورهای ریاست جمهوری تمرکز و برای اجرایی شدن تصمیماتی گرفته شد. وی دیگر مساله مهم مطرح شده در نشست امروز را تامین برق پایدار جزیره هرمز دانست و در این رابطه گفت: قرار است در راستای تامین برق این جزیره تا پایان خردادماه سالجاری ۴ مگاوات برق به ظرفیت این جزیره افزوده خواهد شد.


استاندار هرمزگان دیگر مساله مهم را تامین آب برای جزیره هرمز عنوان کرد و اظهارداشت: برای تامین آب این جزیره علاوه بر تعمیر آبشیرین کن‌ موجود، یک واحد آبشیرین کن جدید در این جزیره احداث خواهد شد و علاوه بر آن ما اصلاح خط انتقال آب که فرسوده ‌شده است را نیز در برنامه داریم. وی با اعلام اینکه تصمیماتی نیز در حوزه نمادسازی برای جزیره هرمز گرفته شد، گفت: امیدواریم با این روند که در سال جدید آغاز شده و تمرکز از مراکز شهرستان‌ها به بخش‌ها منتقل می‌شود و نشست ها با محوریت بخش‌ها انجام می‌شود شاهد کاهش مشکلات و عملیاتی سازی مصوبات و پیگیری مستمر فعالیت دستگاه‌ها باشیم که باید در تاریخ تعیین شده خدمت مورد نظر را به مردم ارائه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها