فرماندار بندرعباس:

فین تا سه ماه آینده به طورکامل بازسازی می‌شود



فرماندار شهرستان بندرعباس از بسته شدن پرونده بازسازی‌ها در مناطق زلزله‌زده فین تا سه ماه آینده و تحویل کامل منازل مردم خبر داد.

           

به گزارش صبح ساحل، محمد مرودی فرماندار شهرستان بندرعباس در گفت‌‌وگو با تسنیم گفت: در خصوص ساخت منازل حادثه‌دیده از زلزله ساخت مجموع 2هزار واحد را در برنامه داریم که از این 2هزار واحد کل مجموع واحدها بتن‌ریزی فونداسیون انجام شده است.

وی افزود: یک‌هزار و 800 واحد مسکونی از منازل مردم زلزله‌زده اسکلت‌بندی شده است و 340 واحد نیز به مرحله ساخت سقف و 300 واحد هم دیوار چینی شده است.

فرماندار بندرعباس بیان‌کرد: مشکلی موجب تاخیر در بازسازی‌ها شده است در بحث انعقاد قراردادها و مباحث مالی بوده است که با دستوری که استاندار هرمزگان صادر کرده است بانک‌ها ملزم شده‌اند که هر چه سریعتر تسهیلات بانکی را در اختیار بنیاد مسکن و مردم قرار دهند.

بیست و سوم آبان ماه سال گذشته هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای شدید به صدر اخبار رسانه‌ها آمد زمین‌لرزه‌ای با شدت بالای 6 ریشتر آن با دو بار تکرار در کمتر از یک دقیقه با شدت 6.4 ریشتر و 6.3 ریشتر که صحنه‌های عجیب‌ غریبی از ریزش کوه‌ها را ثبت کرد، اما با این وجه با لطف خداوند متعال زلزله‌ای با این حجم در کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس و استان‌های همجوار هم حس شده بود جز یک نفر تلفات جانی دیگری نداشت و حداقل از این حیث ختم به خیر شد اما تا بیش از یک هفته پس‌لرزه‌های شدید آن با شدت بیش از 4 ریشتر ادامه داشت و همین امر تا حدودی آرامش را از مردم ربوده بود.

تقریباً در کمتر از یک‌هفته با پیگیری‌های مهدی دوستی استاندار هرمزگان کار بازسازی منازل مردم در مناطق زلزله‌زده آغاز شد و رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان به طور میدانی نظارت بر بازسازی‌ها را بر عهده گرفت و در مدت زمان کوتاهی با بهره‌گیری از تکنولوژی LSF اسکلت‌بندی بسیاری از منازل به اتمام رسید اما بعدها به دلیل تامین اعتبار ادامه کار با مشکل روبرو شد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها