ادامه ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان:

شناور‌های سبک از رفت و آمد دریایی خودداری کنند



هواشناسی هرمزگان برای امروز نیز در برخی نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی پیش بینی کرد.

  
به گزارش صبح ساحل،  کارشناس هواشناسی استان گفت: در مناطق دریایی استان بویژه جزایر خلیج فارس افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی باعث متلاطم شدن دریا می‌شود.

به گفته مرضیه سی سی پور، سرعت باد در جزایر غربی استان گاه تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
وی در خصوص وضعیت جوی هم گفت: امروز در برخی نقاط غربی استان و از بعدازظهر در ارتفاعات استان از جمله منطقه بشاگرد، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش موقتی سرعت باد مورد انتظار است.
کارشناس هواشناسی استان افزود: از لحاظ دمایی تا اواسط هفته در بیشتر نقاط استان نوسان ۱ تا ۲ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود و از اواخر هفته جاری افزایش دما در سطح استان محسوس خواهد بود.

سی سی پور توصیه کرد با توجه به متلاطم بودن دریا، شناور‌های سبک از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و احتیاط‌های لازم در رفت و آمد شناور‌های مسافربری بویژه در بنادر غربی استان صورت پذیرد.
کارشناس هواشناسی استان گفت: در ساعات بعدازظهر با توجه به احتمال وقوع رعد و برق و بارش‌های رگباری در ارتفاعات بویژه منطقه بشاگرد، مردم از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.
سی سی پور افزود: از روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در مناطق دریایی استان بویژه جزایر خلیج فارس وزش باد شدید (شمال غربی -جنوب غربی) باعث مواج شدن دریا و اختلال در رفت و آمد‌های دریایی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها