بیشترین مأموریت آتش‌نشانی بندرعباس در فروردین‌ماه امسال رخ داد

نجات گرفتار شدگان در آسانسور/ مهار 49 آتش‌سوزی منازل مسکونی



بیشترین حجم امدادرسانی در فروردین‌ماه امسال، عملیات مربوط به نجات افراد محبوس شده در آسانسورهای خانگی، تجاری واداری به دلیل نقص فنی، سهل‌انگاری و... بوده است. 
در این مدت تیم امداد و نجات آتش‌نشانی بندرعباس به 157 مأموریت اعزام شدند که 54 مورد آن مربوط به نجات محبوس شدگان در آسانسور بوده است. به گفته «عبدالمهدی حسین‌پور»، معاون عملیاتی آتش‌نشانی بندرعباس در این بازه زمانی 143 نفر در آسانسورها گیر افتاده بودند که با کمک تیم عملیاتی آتش‌نشانی نجات یافتند. این افراد به علت 45 مورد نقص فنی، 2 مورد سهل‌انگاری و سایر موارد گرفتارشده بودند. در یک ماه فروردین 1401، محبوس شدگان در منزل و مغازه نیز 37 نفر بودند، 9 نفر نیز در سانحه خودرویی شامل واژگونی و برخورد، محبوس شدند که یک نفر آن‌ها مصدوم، یک نفر فوت شد و مابقی افراد نجات یافتند. گیرکردن خودرو در ساحل بندرعباس نیز 11 مورد بوده است. حسین‌پور به مصدوم شدن فردی براثر سقوط از داربست به علت سهل‌انگاری و غرق شدن دو نفر در دریا که یکی فوت و دیگری نجات‌یافته اشاره کرد و افزود: در ماه گذشته 3 مورد خودکشی به ما اعلام شد که ۲ مورد آن تهدید به خودکشی بود، دراین‌ارتباط تیم امداد و نجات به سر صحنه حادثه رفتند، هر 3 نفر را نجات دادند و آن‌ها را از خودکشی منصرف کردند. وی بابیان اینکه در فروردین‌ماه مأموران آتش‌نشانی به 157 عملیات اعزام شدند گفت: علت ۶۲ مورد مأموریت‌ها نقص فنی، ۵۵ مورد سهل‌انگاری،4 مورد عدم ایمنی و...بوده است. حسین‌پور مصدومان حوادث در این مدت را 9 نفر، فوت‌شدگان را دو نفر و نجات‌یافتگان را ۱۹۹ نفر اعلام کرد و یادآور شد: میانگین زمان رسیدن تیم آتش‌نشانی به محل حادثه ۴ دقیقه و ۷ ثانیه به ثبت رسیده است.
 

136 آتش‌سوزی در بندرعباس

136 حریق در ماه گذشته در بندرعباس گزارش و مهارشد که 49 مورد آن مربوط به منازل مسکونی بوده است. معاون عملیاتی آتش‌نشانی بندرعباس در خصوص آتش‌سوزی در منازل گفت: در این مدت 12 نفر در 49 منزل دچار حریق نجات یافتند. حسین‌پور افزود که 20 مورد آتش‌سوزی منازل  براثر اتصالی برق، 14 مورد گاز و...رخ‌داده، 3 مورد آن عمدی، 38 مورد غیرعمدی و 8 مورد نامعلوم بوده و علت 17 مورد آن نقص فنی، 18 مورد سهل‌انگاری و... اعلام‌شده است. وی از حریق 15 خودروی سبک خبر داد که دراین‌ارتباط دو نفر مصدوم شدند و یک نفر نجات یافت. حسین‌پور 63 مورد آتش‌سوزی در فروردین‌ماه را عمدی، 26 مورد را نقص فنی و نجات‌یافتگان را 3 نفر ذکر کرد.
 

صدور پروانه ساختمان

معاون عملیاتی آتش‌نشانی بندرعباس صدور پروانه ساختمان در این‌یک ماه ۲۸ مورد، صدور پایان کار ساختمان ۱۸ مورد، نصب جعبه F در ساختمان‌های مرتفع ۶۹ مورد، نصب خاموش‌کننده پودر و گاز co2 ساختمان‌ها ۱۱۸ مورد، بازدید ایمنی اماکن پرخطر چهار مورد و بررسی نقشه‌های معماری را ۵ مورد اعلام کرد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها