مدیر جهاد کشاورزی قشم:

۹ تن توت فرنگی در قشم برداشت شد



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم از برداشت ۹ تُن توت فرنگی مرغوب در قشم خبر داد و گفت: تمامی این محصول برای مصرف قشموندان و سایر شهروندان هرمزگانی به بازار عرضه شده است.

به گزارش صبح ساحل، «مالک یزدان پناه»، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم گفت: برداشت این مقدار توت فرهنگی در مزرعه ای به وسعت سه هکتار به صورت کشت توام «توت فرنگی هیدروپونیک» در فضای باز و کشت «نخیلات» با سیستم آبیاری تحت فشار انجام شده است. وی ادامه داد: این واحد تولیدی از سال ۱۳۹۳ در زمین اجاره ای در حجم کم مشغول به فعال شد که در سال ۱۳۹۷ با حمایت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قشم با اعتباری بیش از هشت هزار میلیون ریال در زمینی واگذاری شده در قالب جدید احداث شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم توضیح داد: این واحد تولیدی با دارا بودن ۱۷ هزار گلدان سالانه قادر به تولید ۹ تُن توت فرنگی است و زمینه اشتغال را برای پنج نفر به صورت مستقیم در منطقه فراهم کرده است. یزدان پناه با بیان اینکه محصولات کشت شده در این مزرعه به دلیل استفاده کمتر از سموم کشاورزی جزء محصولات ارگانیک به حساب می آید، گفت: این توت فرهنگی های مرغوب برای عرضه و فروش روانه بازار در شهرستان قشم و شهر بندرعباس شده است. وی اظهار داشت: آب کشت یا هیدروپونیک روش نوینی است که مواد غذایی مورد نیاز گیاه از طریق محلول و آب به ریشه گیاه منتقل و در مقایسه با کشت های معمولی در مصرف آب صرف جویی زیادی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم از اتمام برداشت توت فرنگی در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به محدودیت آب و خاکی در جزیره قشم، یکی از اقتصادی ترین راههای تولیدات محصولات کشاورزی روش هیدروپونیک است. وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» یادآور شد: حمایت از طرح های نوین از اولویت های سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان به ویژه در جزیره زیبای قشم است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها