نشست مدیران شرکت توزیع برق استان هرمزگان با اصحاب رسانه برگزار شد:

طرح تشویقی برای کم‌مصرف‌های برق در تابستان پیش رو /هر شب 40 تا 50 سرقت از شبکه برق بندرعباس صورت می‌گیرد


نویسنده: سامیه طهورنیان

نشست خبری مدیران شرکت توزیع برق هرمزگان با اصحاب رسانه، پیرامون اطلاع‌رسانی در خصوص خاموشی‌ها و طرح‌های تشویقی کاهش مصرف برق برای تابستان 1401 کشور برگزار شد.

      

به گزارش صبح ساحل، «محمد کریمی»، مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان ضمن تبریک روز دختر و ولادت حضرت معصومه گفت: صنعت برق، یک صنعت پیشرو و نیاز حیاتی کشور و یکی از شاخص‌های رفاه کشور محسوب می‌شود که بایستی در استمرار و بهبود آن همواره بکوشیم.

    

وی تشریح کرد: «با شروع فصل گرما بار شبکه برق افزایش می‌یابد و اهمیت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی بیش‌ازپیش خود را نشان می‌دهد».

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان در خصوص تولید برق گفت: «تولید برق در ایران فرآیند پرهزینه دارد و در حال حاضر به قیمت پایین به مردم و صنایع به فروش می‌رسد و قیمت تمام‌شده برای دولت 500 تا 800 است که برای بخش خانگی منطقه سردسیر 55 تومان و برای گرمسیر 40 تومان به فروش می‌رسد و بیشترین افزایش هم در بازه پرمصرف سال هم مربوط به بخش خانگی است».

محمد کریمی افزود: «بین 68 تا 70 درصد افزایش مصرف متعلق به بخش خانگی است که در تابستان به اوج خود می‌رسد».

این مقام مسئول گفت: در تابستان ۱۴۰۱ بایستی بخش خانگی بیشتر و مفیدتر مدیریت شود. برای مناطق گرمسیری الگوی مصرف سه هزار کیلووات ساعت تعرفه یارانه‌ای دارد و برای افرادی که بیش از این مقدار مصرف می‌کنند، این تعرفه پله‌ای تغییر می‌کند.

 وی در توضیحات تکمیلی گفت: «یک‌خانه با متراژ 150 متر با این مقدار مصرف برق می‌تواند خنک بماند».

محمد کریمی درباره طرح تشویقی سال 1401 گفت:

«از 15 خرداد تا 15 شهریور بازه برنامه تعیین‌شده ما برای این طرح است که برای برنامه مصارف خانگی تعرفه خاصی داریم که درواقع کمک به خود مردم است. از کسانی که مصرف پایین دارند، برق مازاد مصرف نشده آن‌ها، خریداری می‌شود و به‌حساب فاکتور برق آن‌ها واریز می‌شود و حتی کم‌مصرف‌ها ممکن است هزینه‌شان صفر شود و برای بخش کشاورزی در زمان پیک مصرف پاداش دریافت می‌کنند».

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان افزود: «اصحاب رسانه بایستی بین ما و مردم ارتباط ایجاد کنند دولت مشوق‌هایی را تعیین کرده است به‌طور مستمر اطلاع‌رسانی کنند».

محمد کریمی در پایان گفت: در حوزه خانگی برنامه‌های متفاوت فرهنگی هم داریم و به دنبال فرهنگ‌سازی جدی در حوزه کودکان هستیم تا آن‌ها را با کاهش مصرف برق و مزایای آن آشنا کنیم. مردم هم کمک کنند و موارد سرقت‌ها را به مأموران ما اطلاع‌رسانی کنند.

وجود رمز ارزها که یکی از خطوط قرمز است حتماً اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود: «در همین شهر بندرعباس، هر شب در 40 تا 50 نقطه شهر، سرقت کابل شبکه برق راداریم و سال گذشته هم نزدیک به بیست میلیارد خسارت ناشی سرقت برق صورت گرفته و این را اضافه کنم که در 4 سال گذشته 19 سارق فوت‌شده در استان داشته‌ایم.

  

طرح تشویقی برای کم‌مصرف‌های برق در تابستان پیش رو /هر شب 40 تا 50 سرقت از شبکه برق بندرعباس صورت می‌گیرد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها