جانشین انتظامی استان هرمزگان خبر داد؛

دستگیری سلطان کویر با گردش مالی 8 هزار میلیاردی



هفته گذشته شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر صنعتی شیشه در هرمزگان متلاشی شد که گردش مالی سر شبکه آن 8هزار و840 میلیارد ریال بود.
حدود 8 ماه قبل پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان پس از اطلاع از فعالیت یک باند بزرگ مواد مخدر به بررسی و شناسایی آن پرداختند تا آنکه سرنخ تحقیقات آن‌ها به  سر شبکه این باند بزرگ به نام «حمید_ س» ختم شد. فعالیت این باند در جنوب کشور بود  و شیشه را از کشور افغانستان به داخل خاک ایران  و سپس  به کشورهای حوزه خلیج‌فارس منتقل می‌کردند.
جانشین انتظامی استان هرمزگان در این رابطه با بیان اینکه سرکرده این شبکه قاچاق دریکی از شهرستان‌های شمالی کشور و 3 نفر اعضا نیز در بندرعباس  دستگیر شدند و گفت: چند ماه قبل در پی وصول اخبار و اطلاعات مبنی بر قاچاق مواد مخدر صنعتی توسط قاچاقچیان از کشور افغانستان به داخل خاک ایران و قاچاق به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و تأثیر این پدیده شوم بر روابط اقتصادی ایران و متضرر شدن تجار ایرانی ، پیگیری موضوع توسط مقامات کشوری و استانی  به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ مهرداد مشوق افزود: تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با انجام  اقدامات  فنی و اطلاعاتی شبانه‌روزی و هدایت پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا ، درنهایت شبکه قاچاق مواد مخدر صنعتی به سرکردگی «حمید_ س» را شناسایی کردند.وی اظهار داشت:با بررسی های دقیق صورت گرفته مشخص شد سرکرده شبکه مراودات و تردد زیادی به کشورهای متعدد منطقه ای و فرامنطقه ای ، دبی داشته  که با اشراف اطلاعاتی و طرح ریزی عملیاتی پلیس ، کلیه اقدامات وی و دیگر اعضاء شبکه تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفت و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه اعضاء اصلی شبکه دستگیر ودر این عملیات بیش از 60 کیلو  مخدر صنعتی شیشه در حین انتقال کشف و ضبط شد.
سرهنگ مشوق  با اشاره به اینکه در  رصد مالی و اقدامات و ارتباطات سر شبکه «سلطان کویر» باهمدستان خود مشخص شد مقادیر قابل‌توجهی مواد مخدر صنعتی از استان‌های شرقی به استان هرمزگان به مقصد کشورهای حوزه خلیج‌فارس قاچاق کرده است ادامه داد: طی عملیات مشترک سر شبکه این باند دریکی از شهرستان‌های شمالی کشور و 3 عضو دیگر این باند در بندرعباس دستگیرشدند.
وی  اظهار داشت: با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان مواد مخدر و جرائم حوزه پول‌شویی، 17 دستگاه خودرو لوکس ، 35 باب ملک شامل آپارتمان ،واحد تجاری و شرکت تولیدی و زمین کشاورزی به ارزش مالی بالغ‌بر  300 میلیارد تومان  ( حاصل معاملات نامشروع مواد مخدر )متعلق به این شبکه شناسایی و توقیف شد.
به گفته  این مقام انتظامی  در بازرسی از مخفیگاه سر شبکه تعدادی مهرهای جعلی مربوط به ارگان‌های دولتی و شرکت‌های تجاری  کشف شد ، این باند با استفاده از سربرگ‌های ادارات دولتی و جعل عناوین، گذر ایمنی برای خودساخته بودند که فقط پلیس حرفه‌ای می‌توانست این مدارک اصلی و تقلبی را شناسایی کند.
گفتنی است: تراکنش مالی سر شبکه اصلی این شبکه 884 میلیارد تومان بود و تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد .
  

 دستگیری یک هزار و 617 نفر قاچاقچی 

جانشین انتظامی هرمزگان  در ادامه به کشف 105 تن و 636 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان اشاره‌ای داشت که  از ابتدای سال گذشته تاکنون کشف‌شده است. سرهنگ مشوق کشف تریاک در این مدت‌زمانی را 91 تن و 858 کیلوگرم ، شیشه را  2 تن و 52 کیلوگرم، هرویین یک‌تن و223  کیلوگرم،مرفین 2 تن و 52 کیلوگرم  و سایر مواد مخدر را  205 کیلوگرم دانست. سرهنگ مشوق از دستگیری یک هزار و 617 نفر قاچاقچی مواد مخدر سخن گفت و ادامه داد: در این مدت 2 هزار و 230 نفر خرده‌فروش و 19 هزار و 856 نفر معتاد دستگیر شدند . وی تعداد خودروی توقیف‌شده در بحث مواد مخدر را هزار و 79 دستگاه اعلام کرد. این مقام فضایی به 2هزار و 105 اجرای طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده و کنترل محورهای مواصلاتی  گریزی زد که دراین‌ارتباط  36 تن و 77 کیلو  مواد مخدر کشف شد. سرهنگ مشوق تعداد باند منهدم شده  را 68 باند ،کشته شدن 5 نفر از اشرار مسلح و قاچاقچی مواد مخدر و تعداد منازل بازرسی‌شده  را هزار و 196 باب  خواند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها