12

مهر

1403


اجتماعی

20 تیر 1401 09:42 0 کامنت

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: آسمان استان قسمتی ابری در ساعات صبحگاهی در برخی نقاط استان با احتمال بارش خفیف باران و در ساعات عصرگاهی و شب در ارتفاعات همراه با رگبار باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

        

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور گفت: در ادامه فعالیت سامانه فصلی، ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان هرمزگان با شدت کمتر در مقایسه با روز گذشته تداوم خواهد داشت.

وی گفت: در نقاطی از شرق استان با تشدید بارش وقوع تگرگ و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی مورد انتظار است.

سی سی پور گفت: در مناطق دریایی استان بویژه دریای عمان و شرق تنگه هرمز، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی تا ساعات ظهر تداوم خواهد داشت و سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: فردا با تداوم باد‌های جنوب شرقی در دریای عمان، در جزایر خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش باد جنوب غربی پیش بینی می‌شود.

سی سی پور افزود: از روز چهارشنبه در غالب نقاط استان بویژه مناطق شرقی افزایش نسبی دما مورد انتظار است و با توجه به ناگهانی بودن بارش‌ها، از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع در ساعات بعدازظهر و شب پرهیز شود.

وی تصریح کرد: از تردد شناور‌های سبک در دریای عمان و شرق تنگه‌ی هرمز خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از روز چهارشنبه ۲۲ تیر تا جمعه ۲۴ تیر با تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، با کاهش رطوبت هوا در مناطق شرقی استان افزایش باد‌های گرم و خشک شمال شرقی همراه با افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

دیدگاه ها (0)
img