07

آبان

1403


سیاسی

23 تیر 1401 13:13 0 کامنت
جلسه فوق العاده شورای اداری استان هرمزگان پنجشنبه مورخ ۲۳تیرماه به ریاست «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان و با حضور «جباری»، نماینده غرب استان، معاونین استاندار هرمزگان، امام جمعه شهرستان بستک، رئیس سازمان مدیرتی و برنامه ریزی و مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی برگزار شد. 
به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان در جلسه شورای اداری بستک با توجه به نیاز و ضرورت تامین آب جناح، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات در اختیار استاندار را به پروژه عمرانی تکمیل سد خاکی لاورمیستان و تعیین تکلیف مدیریت برداشت از سفره مشترک منابع آب های زیر زمینی دشت لاور میستان و بخش اشکنان که از تصمیمات معطل مانده بود، اختصاص داد.
وی با توجه به اینکه در حال حاضر دشت لاورمیستان تنها منبع تامین کننده آب شرب سه شهر و ۳۰ روستا و تداوم کشاورزی در منطقه مستقیما متاثر از این منابع است، افزود: صدور مجوزهای جدید حفر چاه برداشت بی رویه از این سفره مشترک موجب کاهش سالانه سطح آب‌های زیرزمینی شده است که در رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اثرگذار است. 
استاندار هرمزگان از ابتدای حضور خود در استان، مبحث آب و آموزش را دو اولویت مهم خود اعلام کرده بود که در این راستا باید منتظر اقدامات ملموس در راستای رفع مهمترین چالش و نیاز مردم بود.
«محسن خاکی نهاد»، دبیر شورای اداری استان هرمزگان در حاشیه برگزاری این نشست گفت:  این نشست طبق روال هفته‌های قبل و بر اساس ابتکار استاندار هرمزگان در شهرستان ها و بخشها با دستور کار بررسی مستقیم مشکلات و مسائل مناطق برگزار می شود. 
وی بررسی و زمانبندی برای احداث یا تکمیل پروژه های رشد و پیشران، بهداشت و درمان، فرهنگی ‌و سایر حوزه های مورد مطالبه و نیاز مردم در این نشست انجام می شود. 
خاکی نهاد اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن چارک جهت انتقال آب به بستک، تکمیل حفر چاه و اجرای خط انتقال تا مخزن کوهیج، حفر چاه در منطقه دهنگ و آبرسانی  به روستای جدید گاوبری از جمله مطالبات مردمی است که در این جلسه چگونگی تامین آب و درخواست مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد.
گفتنی است، شورای اداری استان هرمزگان به طور  فوق‌العاده هر پنجشنبه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
دیدگاه ها (0)
img