هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان؛

خطر ورود سیلاب و روان‌آب‌ها از مسیل‌های بالادست جدی است



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به وضعیت جوی قرمز در استان های کرمان و فارس و همچنین وضعیت نارنجی در بوشهر گفت: خطر ورود سیلاب و روان آب‌ها از مسیل روستاها و شهرهای همجوار به استان بسیارجدی است و شهروندان باید در تمام نقاط استان همچنان نکات ایمنی را رعایت کنند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهرداد حسن زاده در تشریح آخرین وضعیت تاثیر استان از بارش‌های سامانه مونسونی افزود: باتوجه به فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه، بارندگی در مناطق شمالی استان آغاز شده است.

حسن‌زاده تاکیدکرد: بارش‌ها در استان بویژه شهرستان حاجی آباد و توابع  با احتمال بروز رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و وقوع تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: احتمال گسترش دامنه اثر تداوم فعالیت سامانه بارشی در نقاط دیگر استان نیز وجود دارد و در حوزه دریایی هم مواج بودن دریا به دلیل وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی پیش‌بینی شده است.

وی توصیه کرد: مردم در جزایر هرمز، قشم، لارک، هنگام و کیش از انجام فعالیت‌های تفریحی و شنا پرهیز کنند و تمهیدات لازم جهت رفت و آمد ایمن شناورها به ویژه در بنادر غربی استان اندیشیده شود.

حسن زاده در پایان گفت: طبق دستور استاندار هرمزگان تا عادی شدن وضعیت جوی استان و استان های همجوار تمام نیروهای امدادی، راهداری، تیم های فنی و خدماتی، مدیران استانی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران همچنان در حال آماده باش کامل هستند و لازم است مردم استان در مناطق شهری و روستایی همچنان از قرارگرفتن در مسیر رودخانه های فصلی، مراتع، ارتفاعات خودداری کنند و هنگام مشاهده نور صاعقه از قرارگرفتن در محوطه باز، کنار درختان، پنجره، وسایل برقی و گازی پرهیز کرده و مراقب خود و خانواده بویژه کودکان و سالمندان باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها