در هفته دولت:

بهره برداری 17 طرح آبرسانی در هرمزگان



معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: همزمان با هفته دولت ۱۷ طرح آبرسانی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال در سطح استان وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایرنا ,«احمد شاکری»معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: تا هفته دولت آبرسانی به ۵۴ روستا و شهر در هرمزگان محقق می‌شود و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۳ هزار و ۱۹۰ نفر از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: حفر و تجهیز ۱۱ حلقه چاه، ۶ باب مخزن به حجم ۶۵ مترمکعب و حدود ۸۴ کیلومتر خط انتقال و ۳۲ کیلومتر شبکه توزیع برای این پروژه‌ها انجام شده است.
وی عنوان کرد: اجرای آب شیرین‌کن یکهزار متر مکعبی در شهرستان بندرلنگه از شاخص‌ترین طرح‌های هفته دولت است که این طرح با هزینه ۱۶۰ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.
شاکری ادر پایان خاطر نشان کرد:شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای تمامی شهرها و روستاهای استان یک برنامه بلندمدت آبی تهیه کرده است و براساس همین برنامه، پروژه‌های اجرایی را عملیاتی کرده و در حال اجرا دارد.
گفتنی است هرمزگان طی ۲ دهه اخیر با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و پایین رفتن سطح آب‌های زیر زمینی و کاهش آب سدها، همواره با بحران جدی آب مواجه بوده است.
خشکسالی و کم آبی ۲۰ ساله در هرمزگان موجب خشک شدن ۳۶۵ حلقه چاه آب آشامیدنی، ۱۸ دهنه چشمه و قنات و ۱۰۰ حلقه چاه آب کشاورزی و کاهش آب ۱۳۵ حلقه چاه بین۳۰ تا ۷۰ درصد شده است.
میزان مصرف آب آشامیدنی در هرمزگان هشت هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه است که ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر کسری تولید آب دارد.
 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها